گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ۷۸ درصد موقوفات گلستان پس از پیروزی انقلاب وقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقف در دین مبین اسلام و در سیره نبوی و سنت صحابه جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اگر ما تمدن اسلامی را در دوره‌های مختلف شکوفا می‌بینیم یکی از مؤلفه‌های آن توجه حاکمیت و مؤمنان به توسعه وقف برای رفع محرومیت‌ها و نیازهای مختلف جامعه اعم از کارکردهای مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره است.

سلیمانی فرد ادامه داد: در دوره‌های مختلف وقف‌های مختلفی را اعم از وقف صحف قرآن، کتب علمی، مراکز فقهی، علمی و پژوهشی، کاروانسراها، آب انبارها، پل‌ها و نیازهای اجتماعی مختلف شاهد هستیم.

وی گفت در برخی از دوره‌ها وقف شکوفایی داشته اما در برخی دیگر با بی‌مهری روبرو بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: با طلوع انقلاب اسلامی در گلستان بیش از پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه توسط خیران و واقفان بنیان نهاده شده و سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی وقفی داریم.

سلیمانی فرد اضافه کرد: بیش از دو هزار و ۹۰۰ مسجد و بیش از ۱۲۳ امامزاده و بقعه واجب تعظیم در گلستان داریم که مرکزی برای رفع محرومیت و حفظ وحدت هستند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب ما به سامانه جامع اوقاف مراجعه کرده و مشاهده شد که ۷۸ درصد موقوف گلستان پس از پیروزی انقلاب وقف شده است.

سلیمانی فرد بیان کرد: بیش از ۳۳ درصد مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مذهبی شامل هزار و ۳۱۰ مرکز بعد انقلاب شکوهمند اسلامی بنیان نهاده شده‌اند.