بجنورد- مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: با شیوع کرونا ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر در سامانه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور برداشت شد تا در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا شود که سهم خراسان شمالی از این تسهیلات قرض‌الحسنه ۴۵۵ میلیارد تومان تعیین شد که این تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۵ هزار و ۳۸۵ طرح اعطا و برای ۹ هزار نفر فرصت اشتغال پایدار و متوسط ایجاد شد.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن برای طرح مشاغل خانگی نیز ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که با کمک آن برای ۵ هزار نفر شغل جدید احیا شده است.

وی افزود: در مجموع از سال ۹۲ تا به کنون از محل اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی همچنین اقدام دفاتر کاریابی استان برای متقاضیان جویای کار در استان برای ۲۰ هزار نفر فرصت اشتغال پایدار و متوسط فراهم شده است.

نوری تصریح کرد: در حوزه شیوع ویروس کرونا ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر در سامانه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیکاری شدند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بیان داشت: همچنین مبلغ ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز در راستای شیوع ویروس کرونا پرداخت شده که تا پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مشکلی وجود ندارد.

وی در انتها با تاکید بر عدم رضایت در خصوص میزان تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری، گفت: آنچه که باید اتفاق افتد این است که تسهیلات در بخش کشاورزی به سوی ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات هدایت شوند تا اشتغال پایدار و ارزش افزوده را به همراه داشته باشند.