گرگان- رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش گرگان از وجود هشت هزار بی سواد در این شهرستان خبرداد.

رقیه حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در سال ۹۲ حدود ۱۱ هزار بی سواد در سطح شهرستان وجود داشت که در سال ۹۸ این رقم به هشت هزار نفر رسیده است و ما توانستیم ۳۰ درصد بی سوادان را کاهش دهیم.

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش گرگان افزود: هر ساله سهمیه هزار و ۵۰۰ نفری را به شهرستان ابلاغ کرده و این افراد باید در گردونه سواد آموزی قرار بگیرند که امسال ۹۰۰ نفر در سطح سواد و بقیه در سطوح دیگر نهضت (سطح انتقال و تحکیم) آموزش خواهند دید.

حسینی بیان کرد: سن آموزش گیرندگان بین ۱۰ الی ۴۹ سال خواهد بود و در راستای شناسایی این افراد فراخوان داده و در جلسات شورای معلمان، انجمن اولیا و غیره مطرح می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰۵ آموزش دهنده داریم که آنها در ایام کرونا به صورت خودجوش تولید محتوا کرده و آن را در اختیار آموزش گیرندگان قرار دادیم.

حسینی با اشاره به همکاری ثبت احوال در راستای شناسایی این افراد، گفت: مراکز یادگیری محلی نهضت آموزی از دیگر اقداماتی است که در راستای حرفه آموزی آموزش گیرندگان ایجاد می شود تا این افراد آموزش دیده و بتوانند کسب و کار برای خود راه بیندازند که در گرگان تاکنون یک مرکز ایجاد شده است.

وی همچنین آماری از افراد که با ادامه تحصیل توانستند مدارج بالا را طی کنند خبرداد.