مقامات تونس و الجزایر اجازه ندادند هواپیمای رژیم صهیونیستی که روز گذشته از تل آویو عازم رباط بود از حریم هوایی آن‌ها عبور کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تونسی «نسمه»، هواپیمای صهیونیستیِ حامل یک هیأت از این رژیم و نیز یک هیأت آمریکایی به ریاست «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ روز گذشته قصد داشته است در مسیر خود از تل آویو به رباط از حریم هوایی تونس و الجزایر عبور کند.

بر اساس این گزارش، مقامات تونسی و الجزایری پس از آنکه متوجه موضوع شدند از عبور هواپیمای صهیونیستی از حریم هوایی خود به مقصد رباط، ممانعت به عمل آوردند. ازهمین روی، هواپیمای مذکور مجبور شد مسیر غیرمستقیمی را به سمت رباط طی کند.

بر همین اساس، هواپیمای حامل هیأت‌های صهیونیستی و آمریکایی از دریای مدیترانه و حریم هوایی یونان، ایتالیا و اسپانیا عبور کرد تا بتواند به رباط برسد. پیشتر نیز مقامات تونس و الجزایر اعلام کرده بودند که تحت هیچ شرایطی به عادی سازی روابط با صهیونیسم نمی‌پردازند.

در همین ارتباط، وزارت خارجه تونس روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور هیچ‌گونه قصد و تمایلی برای برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو یا شرکت در هرگونه طرح ابتکاری که بطور مستقیم یا غیرمستقیم ناقض حقوق ملت فلسطین باشد، ندارد.

«نافذ عزام» عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین نیز در سخنانی گفته است: برخی کشورها نظیر تونس و الجزایر موضع خود در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرده‌اند و این موضع گیری، ستودنی است.