بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تلاش ما این است که فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری صبح چهارشنبه در نشست با امام جمعه برازجان و فرماندار شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشتستان با توجه به ظرفیت‌های عمیق دینی و سرمایه‌های بزرگ معنوی و وجود نیروهای دغدغه‌مند دینی از قبیل امام جمعه و فرماندار ظرفیت ممتازی در زمینه پیش‌بری نشر فرهنگ دینی دارد و می‌توانیم با هم افزایی، دوران طلایی در حوزه دینی رقم بزنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: همان‌طور که تا حالا مردم بانی فرهنگ دینی بوده‌اند، الان هم با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و برون‌سپاری مأموریت‌های قابل واگذاری، تلاش می‌کنیم تا آنجا که امکان پذیر باشد کار را به مردم و فعالان عرصه دین بسپاریم تا با حضور پررنگ مردم، کارهای فرهنگی ماندگاری انجام شود.

وی در بخش دیگری به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم برای حرکت پیش برنده فرهنگی- تبلیغی در سطح استان برنامه‌ریزی داشته باشیم، شهرستان دشتستان ظرفیت الگوسازی در راستای پیشرفت سایر شهرستان‌ها را هم دارا است.

حجت‌الاسلام طاهری خطاب به امام جمعه برازجان گفت: حضور شما به عنوان پدر معنوی برای این شهرستان، سرمایه ارزشمندی است که با توانمندی، روحیه انقلابی و بصیرتی که در شخصیت حضرتعالی موج می‌زند، برای رشد و ارتقا یک شهرستان و حتی استان کفایت می‌کند.

وی تصریح کرد: مجموعه تبلیغات اسلامی دشتستان با وجود حجت‌الاسلام شیخی به عنوان جوانی انقلابی، ارتباط نزدیک و صمیمی با امام جمعه خواهند داشت و با حمایت شما، هماهنگی‌های لازم در مقام عمل انجام می‌شود تا زمینه توسعه فرهنگ دینی و تقویت جبهه انقلاب شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

جایگاه مطلوب سازمان تبلیغات در عرصه فرهنگ

امام جمعه برازجان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام طاهری اظهار داشت: امیدوارم بتوانید با روحیه جهادی و انقلابی منشأ خیر و برکت باشید و در بحث تبلیغات، با بهره‌گیری از پشتوانه مردمی امور تبلیغی را به نحو احسن به پیش ببرید.

حجت‌الاسلام حسن مصلح افزود: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از بدو انقلاب، محور فعالیت‌های قرآنی و امور تبلیغی در شهرستان بوده است و الان هم از جایگاه مطلوبی در عرصه فرهنگ دینی برخوردار است.

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی

فرماندار دشتستان در این نشست با بیان اینکه امیدواریم اعتبارات مناسب حاصل شود تا بتوانیم تخصیص‌های مناسبی به سازمان اختصاص بدهیم، اظهار داشت: هر جا که زمینه خدمت وجود داشته باشد، با حضور خود، با قلم، قدم و پشتیبانی، نقش حمایتی خود را از برنامه‌ها و سیاست‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی ایفا خواهیم کرد.

فتح‌الله نوروزی ابراز داشت: باید از همه ظرفیت‌ها برای تقویت امید اجتماعی در فضای جامعه استفاده کنیم و کانون‌های قرآنی، هیئت امنای مساجد، هیئات مذهبی و سایر تشکل‌های فرهنگی مرتبط با سازمان تبلیغات در تنگناها از جمله در همه‌گیری کرونا نقش مهمی ایفا کرده و می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در بخش دیگری از برنامه‌های خود در سفر به دشتستان با حجت‌الاسلام حسین شیخی رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیدار کرد و مسائل و شرایط فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دشتستان و مشکلات اداره تبلیغات اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام شیخی ضمن ارائه گزارشی از بافت جمعیتی، روحیات، و فرهنگ مردم دشتستان به بیان نکاتی در خصوص تقویت و توسعه فعالیت‌های تبلیغ، و بررسی وضعیت خانواده‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان پرداخت.

حجت‌الاسلام عارفی‌زاده مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی پناه محمودی نیا معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی و حجت‌الاسلام سید جلال سعیدی کارشناس امور دفاتر اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در این سفر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان را همراهی می‌کردند.