اصفهان - رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: سامانه بارشی از غرب وارد اصفهان شد و تا روز شنبه فعال است.

فاطمه زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی سه روز آینده اظهار داشت: بررسی این نقشه‌ها بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار بر روی استان تا پایان امروز است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق استان قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان به‌دلیل پایداری جو شرایط غبار آلودگی، مه صبحگاهی و افزایش آلاینده‌های جوی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: از اواسط امروز سامانه ناپایدار بارشی از سمت غرب وارد استان می‌شود و تا اوایل وقت روز شنبه به تناوب فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: بر این اساس طی سه روز آینده شاهد بارش باران و برف، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در اکثر مناطق استان به ویژه در بخش‌های شمال و شرق استان خواهیم بود.

سیدان با بیان اینکه دمای هوا از روز جمعه تا شنبه در اکثر مناطق استان بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت، افزود: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده نیز در اکثر مناطق استان بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین و سردترین ساعات ۲۴ ساعت آینده به ترتیب هفت و منفی یک درجه سانتی‌گراد خواهد بود، گفت: در این بازه زمانی خور و بیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و چادگان با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان پیش بینی شده است.