سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن با اشاره به تداوم توقیف نفتکش «صافر» توسط ائتلاف متجاوز سعودی، گفت: سازمان ملل متحد به نقش خود در قبال نفتکش یمنیِ توقیف شده عمل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن از مواضع سازمان ملل متحد در قبال جنگ علیه این کشور به شدت انتقاد کرد. وی در این خصوص گفت: سازمان ملل شایستگی جایگاه مهمی را که در آن قرار گرفته است، ندارد.

بر اساس این گزارش، عبدالسلام در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش «صافر» یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی، یادآور شد: ائتلاف متجاوز سعودی نفتکش صافر را همچنان توقیف کرده است و این در حالی است که سازمان ملل متحد هیچ موضع گیری در خصوص آن نمی‌کند.

سخنگوی جنبش أنصارالله اظهار داشت: در صورت تداوم توقیف نفتکش صافر توسط عربستان سعودی، سازمان ملل باید در قبال خطرات احتمالی ناشی از این اقدام، مسئولیت خود را بپذیرد.

پیش از این، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که جامعه بین‌المللی مسئولیت وقوع هرگونه فاجعه در قبال نفتکش صافر را برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: باید یک طرف سومی در خصوص حل بحران نفتکش صافر وارد عمل شود. الحوثی بیان کرد: سازمان ملل توافقنامه به دست آمده در خصوص نفتکش صافر را زیر پا گذاشته و ما این سازمان را مسئول وقوع هرگونه فاجعه می‌دانیم.

نفتکش «صافر» حامل بیش از یک میلیون بشکه نفت است که از سال ۲۰۱۵ از کار افتاده و به همین دلیل در بندر الحدیده پهلو گرفته است. عربستان سعودی از آن زمان تاکنون مانع از تعمیر این نفتکش توسط یمنی‌ها شده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که در صورت انفجار نفتکش «صافر» این احتمال وجود دارد که بزرگترین نشت نفتی در جهان به وقوع بپیوندد.