وزارت امور خارجه سوریه در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه اقدام سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشور را خواستار شد.

وزارت خارجه سوریه در نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت تاکید کرد که اگر حمایت نا محدود آمریکا و کشورهای دیگر در شورای امنیت نبود رژیم صهیونیستی جرأت انجام حملات را نداشت.

وزارت خارجه سوریه افزود که ادامه اینگونه حملات غیر قابل قبول است و بدون مجازات نخواهد ماند.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: رژیم صهیونیستی رأس ساعت ۱۲:۴۵ امروز بار دیگر خاک سوریه را با شلیک چند فروند موشک از فراز اراضی لبنان هدف قرار داد و این تهاجم نقض آشکار قطعنامه شماره ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ شورای امنیت مربوط به توافق نامه جدایی نیروهای دو طرف به حساب می‌آید.

این نامه با اشاره به اینکه موشک‌ها در منطقه مصیاف در حومه غربی حماه سقوط کرده است، می‌افزاید: این تجاوز شب عید کریسمس روی داد و این امر نشانگر تروریسم دولتی رژیم اشغالگر صهیونیستی است و هدف از آن طولانی‌تر شدن بحران سوریه از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه در پایان از اعضای شورای امنیت خواست سکوت خود را بشکنند و اسرائیل را محکوم کرده و مسئولیت پذیر باشند و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تجاوزات صهیونیست‌ها اتخاذ کنند.

گفتنی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه چند فروند موشک را از فراز لبنان به سمت مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف شلیک کردند که بیشتر راکت‌ها پیش از اصابت به هدف، توسط پدافند هوایی سوریه ساقط شد.