کرمان – بسیاری از مردم در جبهه مقاومت خارج از ایران با نام حاج قاسم حین مبارزه با تروریست‌های داعش آشنا شدند اما لبنانی‌ها این نام را از جنگ ۳۳ روزه به یاد دارند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دی ماه سال گذشته بود که خبری شوکه کننده ایران را تکان داد، ترور سردار اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی ایران را غمزده کرد و ماهیت تروریستی آمریکایی‌ها را بار دیگر نشان داد و جبهه جدیدی برای مبارزه با تروریسم واقعی و وحدت مسلمانان در مقابل آمریکا گشود اما شهادت حاج قاسم سلیمانی که موجب حماسه‌ای دیگر در شهرهای مختلف ایران شد در سراسر کشورهای جبهه مقاومت ملت‌های مسلمان چه شیعه و چه سنی عمق نفوذ مکتب سلمانی را بیشتر کرد.

هدف جبهه مقاومت بعد از حذف داعش به سمت حذف آمریکا سوق پیدا کرد

هر چند که تروریست‌ها گمان می‌کردند که حذف یکی از ستون‌های اصلی وحدت مسلمانان، مقابل نفوذ آمریکا در خاورمیانه می‌تواند موجب تقویت گروه‌های آمریکایی – عبری – عربی در خاورمیانه شود اما با حذف فیزیکی شهید سردار سلیمانی شاهد گسترش تفکر و مکتب سلیمانی بودیم و حالا هدف جبهه مقاومت بعد از حذف داعش به سمت حذف آمریکا سوق پیدا کرده است.

بعد از خاکسپاری شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و در میان همسنگران قدیم در دفاع مقدس و همچنین سرداران شهید مدافع حرمش، حالا گلزار شهدای کرمان به مکانی برای رفت و آمد تئوریسین‌های جبهه مقاومت و دوستداران این مکتب و مبارزان جبهه مقاومت قرار گرفته است.

سردار سلیمانی اسرائیل را پشت مرزها میخ کوب کرده است

آخرین گروه از دوستداران جبهه مقاومت چند روز قبل از لبنان به گلزار شهدای کرمان آمدند و دور مرقد شهید سلیمانی حلقه زدند و به نوحه خوانی برای فردی پرداختند که به گفته خودشان یکی از مهمترین عوامل قدرت گرفتن جبهه مقاومت در لبنان و ایجاد بازدارندگی تأثیر گذار در مقابل ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در خط مقدم مقاومت است.

فقط مردمی که مورد هجمه‌های اسرائیلی‌ها و داعش و بعثی‌ها قرار داشتند، با گوشت و پوست و استخوان تأثیر حاج قاسم را بر زندگی خودشان لمس کرده‌اند

تأثیر گذاری حاج قاسم در مرزهای جنوبی لبنان نمودی اعجاب انگیز دارد، جایی که پرچم حزب الله چنان سرافرازانه در مقابل دژخیمان رژیم منحوس اسرائیل برافراشته شده و با هر حرکت این پرچم پشت دشمنان غاصب سرزمین‌های اسلامی می لرزد.

تندیس حاج قاسم در کنار پرچم حزب الله رو به مرزهای سرزمین‌های اشغالی نمادی از قدرت و اقتدار نیروهای مقاومت در مقابل یکی از مهمترین دشمنان مسلمانان در عصر حاضر است و حالا این شخصیت بارز به الگویی برای نوجوانان و جوانان لبنانی تبدیل شده و بسیاری از آنها لباس حزب الله به تن کرده‌اند.

شهید قاسم سلیمانی الگوی جوانان و نوجوانان لبنانی است

یکی از اعضای گروه لبنانی که در گلزار شهدا کرمان حضور یافته است با اشاره به مرقد شهید سلیمانی می‌گوید امنیتی که ما در لبنان به خصوص در مناطق جنوبی داریم ناشی از تلاش‌های مجاهدانی مانند شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه است و از میان میلیون‌ها نفری که آرزوی حضور در این مکان و احترام به او دارند ما توانستیم در کرمان حضور پیدا کنیم. ما می‌دانیم که افکار او چگونه امنیت را به مسلمانان لبنان هدیه داد و این حرف من را فقط مردمی می‌دانند که مورد هجمه‌های اسرائیلی‌ها و داعش و بعثی‌ها قرار داشتند و با گوشت و پوست و استخوان تأثیر حاج قاسم را بر زندگی خودمان لمس می‌کنیم.

وی می‌گوید: حزب الله این روزها از همیشه مقتدر تر است و همین مساله موجب شده است، اسرائیل فکر حمله به جنوب لبنان را برای همیشه از سر بیرون کند، شاهد هستید که طی روزهای اخیر صهیونیست‌ها بارها به غزه حمله می‌کنند البته نوع حملات آنها به غزه هم تغییر کرده و جرأت حضور فیزیکی در این مناطق را ندارند.

سلیمانی‌ها و مغنیه هایی دیگری در منطقه فعال شده‌اند

این زائر لبنانی می‌گوید: عماد مغنیه و سردار سلیمانی کابوس رژیم صهیونیستی بودند و تصور می‌کردند که با حذف آنها می‌توانند تأثیر گذاری جبهه مقاومت را کم کنند اما شاهد هستیم سلیمانی‌ها و مغنیه هایی دیگری در منطقه فعال شده‌اند، این افراد اندیشه‌هایی داشتند که این اندیشه‌ها هم اکنون در خانه تک تک لبنانی‌ها دیده می‌شود، چون به وضوح می‌بینند که همین اندیشه‌ها بود که در جنگ ۳۳ روزه ارتش صهیونیست‌ها را شکست داد و حالا حزب الله در اوج اقتدار قرار دارد.

همین اندیشه‌ها بود که در جنگ ۳۳ روزه ارتش صهیونیست‌ها را شکست داد و حالا حزب الله در اوج اقتدار قرار دارد

وی بیان کرد: امروز مردانی در اینجا خفته اند که روح خفته جوانان کشورهای یمن، عراق، عراق و سوریه و لبنان را بیدار کرده‌اند و به همین دلیل است که ما هزاران کیلومتر راه را در این شرایط طی کرده‌ایم که نشان دهیم مردم لبنان قدر دان اقداماتی هستند که حاج قاسم انجام داد.

یکی دیگر از اعضای این گروه لبنانی بیان کرد: بسیاری از جوانان لبنانی آرزو دارند در مجاور مرقد حاج قاسم حضور یابند و دلیل این آرزو هم همان چیزی است که موجب اشتیاق به وی در کشورهای مختلف شده است. حاج قاسم بدون چشم داشت و با از خود گذشتگی و با به کار بردن توان موجود در بین جوانان غیور عراقی و سوری توانست یکی از خطرهای بزرگ را از جهان اسلام محور کند و حالا دیگر اثری از داعش نیست و در لبنان هم رژیم صهیونیست دیگر جرأت حمله به مرزها را ندارد چون می‌داند حزب الله با اقتدار در کمین سربازان اسرائیلی است. همه اینها با ولایتمداری و اسلام مداری و پاکی نیت انجام شد.

امروز مردانی در اینجا خفته اند که روح خفته جوانان کشورهای یمن، عراق، عراق و سوریه و لبنان را بیدار کرده‌اند

وی گفت: باید مکتب سلیمانی را بیش از گذشته تکریم کرد، وصیت نامه شهید مهمترین نشانه از افکار مترقی وی است، مطالعه و شناخت وصیت نامه شهید نشان می‌دهد که افکار بلند او چگونه توانست میلیون‌ها مسلمان در عراق و لبنان و سوریه را از دست تروریست‌ها نجات دهد.

وی ادامه داد: شهادت قاسم سلیمانی هم برکت داشت، حالا ما و همه مسلمانان منطقه یک چیز می‌خواهیم و آن اخراج تروریست‌های آمریکایی از منطقه است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و در این خصوص بعد از ترور شهید سلیمانی شیخ حسن نصرالله کلام آخر را گفته است.

وی افزود: این روزها پر فروش ترین کتاب در لبنان «قاسم سلیمانی؛ ذکریات و خواطر» است که توسط جمعیت المعارف لبنان منتشر شده است و در بین جوانان عراقی هم این کتاب با استقبال مواجه شده است.

با نزدیک شدن به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شور و اشتیاق شهادت طلبی و انتقام از تروریست‌ها در منطقه بار دیگر افزایش یافته و به حرف مشترک مردم تبدیل شده است.