خرم‌آباد- مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از احتمال افتتاح فاز اول پیست اسکی «تمندر» الیگودرز در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله امان الهی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از احتمال افتتاح فاز اول پیست اسکی «تمندر» الیگودرز در دهه فجر امسال خبر داد.

وی، اظهار داشت: تلاش ما این است تا فاز اول این پیست اسکی در دهه فجر ۹۹ به بهره برداری رسیده و وارد چرخه استفاده مردم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با بیان اینکه این پروژه عمرانی- ورزشی در سال ۹۷ کلنگ زنی شد، افزود: تا پایان سال ۹۸ حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد و امسال نیز سه میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که از این میزان اعتبار تقریباً ۹۰۰ میلیون تومان صرف خرید ماشین برفکوب شده است.

امان الهی با بیان اینکه در فاز اول کار، تل اسکی، تسطیح جاده دسترسی، برق رسانی، پیست آموزشی و جانمایی پد هلیکوپتر انجام گرفته است، تصریح کرد: در فاز دوم نیز امکانات رفاهی و ساختمان مدرسه آموزشی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به جایگاه و اهمیت پیست اسکی «تمندر» الیگودرز، عنوان کرد: این پروژه ورزشی در مساحتی به اندازه ۵۰ هزار متر مربع در روستای «فرسش» از توابع شهرستان الیگودرز احداث شده است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی - ورزشی در استان محسوب می‌شود که قابلیت برگزاری مسابقات بین المللی را نیز دارد و با توجه به فاصله ۴۵ کیلومتری این پیست از مرکز شهر الیگودرز یکی از استثنائات در حوزه ورزش اسکی است.

امان الهی، اضافه کرد: با توجه به اهمیت و جذابیت ورزش اسکی در توریسم ورزشی پیست «تمندر» بر رونق توسعه صنعت گردشگری در الیگودرز و استان تأثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.