مدیر امور فرهنگی دانشگاه امیرکبیر از برگزاری نخستین همایش «اخراج آمریکا از منطقه» با حضور وزیر سابق نفت، سفیر سابق ایران در لیبی و رئیس اداره سیاست ها و برنامه های اقتصادی خبر داد.

سید جواد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری دو برنامه برای گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: یکی از برنامه ها که توسط اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر برگزار می شود، برگزاری نخستین همایش تخصصی اخراج آمریکا از منطقه است.

وی افزود: در این همایش که به صورت حضوری روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه در آمفی تئاتر دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود، غلامرضا انصاری معاون سابق و مشاور وزیر امور خارجه در امور دیپلماسی اقتصادی، رضا محتشمی پور کارشناسی مسائل منطقه و قائم مقام بورس کالا، سید حمید محسنی عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق، علی فکری رئیس اداره سیاست ها و برنامه های اقتصادی وزارت خارجه و حسین اکبری سفیر سابق ایران در لیبی حضور خواهند داشت. 

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه امیرکبیر همچنین به حضور رستم قاسمی وزیر سابق نفت و دبیر سابق ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق و سوریه در این پنل تخصصی اشاره کرد و گفت: این مراسم به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار می شود.

طباطبایی یکی دیگر از برنامه ها را برگزاری اولین رویداد تخصصی اخراج آمریکا از منطقه است، عنوان کرد و گفت: تا تاریخ ۲ دی ماه علاقه مندان آثار خود را در قالب نوشتاری، گرافیکی و ویدیویی با محورهای خروش منطقه علیه استکبار، نقش ظرفیت های مردیم در اخراج آمریکا از منطقه، راهکارهای نظامی امنیتی اخراج امریکا از منطقه و راهکارهای سیاسی اخراج آمریکا از منطقه ارسال کرده اند که در روز چهارشنبه همزمان با برگزاری همایش از برگزیدگان این رویداد تجلیل خواهد شد.