کرج - فرماندار کرج با اشاره به راه‌اندازی خانه احزاب در این شهرستان گفت: ۵۷ حزب در استان البرز فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غفور قاسم‌پور عصر دوشنبه در جلسه با اعضای احزاب و گروه‌های سیاسی شهرستان کرج با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه مقارن با اولین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی و گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت اظهار کرد: تضارب آرا و پویایی جریان‌های سیاسی از اهداف اصلی احزاب به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که شهرستان کرج از حیث برخورداری احزاب و گروه‌های سیاسی دارد نیاز است که خانه احزاب با هدف نشاط سیاسی در شهرستان کرج تشکیل شود.

خانه احزاب کرج راه‌اندازی می‌شود

فرماندار کرج با اشاره به نزدیک فصل انتخابات، نقش فعالیت احزاب را در افزایش سطح مشارکت سیاسی مهم برشمرد و تصریح کرد: حضور حداکثری مردم و مشارکت بالا در انتخابات مهر متقنی بر مشروعیت نظام سیاسی است و احزاب و گروه‌ها به واسطه تعاملی که با مردم در طیف‌های مختلف جامعه دارند می‌توانند بسترساز افزایش سطح مشارکت عمومی در مانورهای سیاسی و ملی باشند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ حزب در سطح استان البرز فعال هستند، خواستار وفاق، همدلی و هم‌افزایی گروه‌های سیاسی در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی شد و افزود: با راه‌اندازی خانه احزاب در شهرستان کرج مترصد آن هستیم تا شور و نشاط ناشی از فعالیت‌های سیاسی را در جامعه تسری ببخشیم.

احزاب موتور محرک توسعه سیاسی کشور هستند

ارسلان قاسمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج نیز در این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت اظهار کرد: سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی مجاهد بزرگی بودند که شهادت ایشان برای جهان اسلام و تشیع غم سنگینی به همراه داشت و این حزن و ماتم به عینه در چهره آحاد مردم مشهود است.

وی محبت سردار سلیمانی را در دل‌های اقشار مختلف مردم جامعه مانا دانست و افزود: چه مردم که طرفدار هیچ جریان خاصی نیستند و چه از هر جریان فکری به نوعی آن سردار بزرگ را دوست دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کرج بیان کرد: در مراسم مختلف نیز شاهد ابراز ارادت قشرهای مختلف به ایشان بوده‌ایم. سردار سلیمانی برای رضای خدا کار انجام می‌دادند و این‌گونه محبتشان در دل‌های مردم جای داشته است.

حضور احزاب برای توسعه سیاسی کشورها امری الزامی است

وی به نقش جریان‌های سیاسی اشاره کرد و افزود: حضور احزاب برای توسعه سیاسی کشورها امری الزامی است و هیچ سرمایه‌ای نیز بالاتر از سرمایه اجتماعی نیست و اگر همه ابزارهای آن فراهم نباشد اعتماد اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

قاسمی تصریح کرد: احزاب موتور محرک توسعه سیاسی به شمار می‌روند و در چارچوب قانون و در جهت منافع و مصالح ملی باید برای تقویت آنها تلاش کرد.

وی همچنین راه‌اندازی خانه احزاب شهرستان کرج را در جهت پویایی و نشاط سیاسی در دستور کار پیگیری قرار داد.

در این نشست، نمایندگان احزاب فعال در شهرستان کرج به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی پرداختند.

راه‌اندازی خانه احزاب در کرج و برگزاری جلسات ماهیانه از محوری‌ترین موضوعاتی بود که فعالان سیاسی خواستار تحقق و اجرایی شدن آن بودند.