گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از آغاز اعلام فرآیند خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز گلستان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین طلوعیان اظهار کرد: مطابق مکاتبه مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای فرآیند خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز که پیش از این در سامانه بهین‌یاب راه‌اندازی شده بود، درگاه پرداخت الکترونیکی حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌ها از ساخت پنجم دیماه عملیاتی شده است.

وی افزود: در حال حاضر پرداخت‌های متقاضیان با موفقیت در حال انجام است و پس از پرداخت، گواهی پرداخت حقوق و عوارض دولتی با شماره شناسه یکتا برای هر یک از متقاضیان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه، باتوجه به بند ۲۱ دستورالعمل خود اظهاری دستگاه‌های قاچاق امکان استعلام سیستمی این گواهی برای ‌سازمان تعزیرات حکومتی و سایر ذینفعان فراهم شده و اصالت گواهی صادره از طریق زبانه استعلام گواهی در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب قابل ارزیابی و صحه‌گذاری ‌است.

به گفته طلوعیان پنج بهمن ماه پایان فرصت ثبت نام متقاضیان، پرداخت حقوق و عوارض دولتی، دریافت مجوز فعالیت از وزارت متبوع و یا اعلام فهرست مراکز دارای جواز تأسیس استخراج رمز ارز برای متقاضیانی‌که قصد واگذاری دستگاه‌ها را دارند، است.