بیرجند- مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته و می طلبد زیرساخت های مد نظر در استان ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رحیمی ظهر پنج شنبه در نشست مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به فصل تصویب بودجه، خواستاریم نگاه مجلس به دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان دستگاهی زیرساختی باشد.

وی ادامه داد: همچنین می طلبد در فصل تصویب بودجه به این نهاد به عنوان دستگاه تضمین کننده انقلاب و آینده نظام نگاه شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش را در بودجه های سالانه کشور ویژه دیده شود، افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، پول خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور افزود: خواستاریم آموزش و پرورش به معنای عام و یک دستگاه مهم تلقی شود و زمینه فعالیت این نهاد بیش از پیش فراهم شود.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه بوده و به لحاظ کمبود نیروی کیفی به شدت آسیب می بیند، گفت: این امر نیازمند پشتوانه به موقع و به هنگام مجلس از آموزش و پرورش است.

رحیمی با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله ستاد همکاری ها حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اظهار کرد: خوشبختانه به همت این ستاد، تعلیم و تربیت جریان یافته در جامعه ما، تعلیم و تربیت اسلامی است.

اعزام ۳۰ هزار مبلغ به مدارس

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور با اشاره به دستاوردهای این همکاری ها بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۳۰ هزار مبلغ از حوزه های علمیه به مدارس آموزش و پرورش اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح امین با چهار هزار نفر در دستور کار است، افزود: در حال حاضر سه هزار طلبه در قالب نظام وظیفه عمومی در آموزش و پرورش حضور دارند.

رحیمی از برگزاری هشت هزار جلسه گفتمان شبهات دینی ویژه همکاران فرهنگی طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگان حوزه های علمیه در تمام گروه های درسی سازمان پژوهش حضور دارند.

مسئول مرکز همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بیان کرد: برگزاری دوره معارف مهدوی در نیمه شعبان سال جاری با حضور ۵۵۰ همکار فرهنگی از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدارس علوم و معارف اسلامی توسعه یابد

رحیمی بیان کرد: سال گذشته در ۲۰ هزار مدرسه با استفاده از مبلغین، جلسات خانواده با رویکرد سبک زندگی اسلامی و حجاب و عفاف برگزار شد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی در حوزه های مختلف به خوبی درخشیده است، گفت: اگرچه در زمینه تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی در کشور شرایط مطلوبی نداریم اما این استان در زمینه جذب دانش آموز مقام سوم را کسب کرده است.

رحیمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، بیان کرد: امید است بتوانیم سال آینده از ظرفیت حوزه علمیه، بخشی از کمبود نیروی کیفی این دستگاه جبران شود.

وی توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: سیل متقاضیان و اهمیت این مدارس نیازمند این امر است که توسعه زیرساخت ها در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.