دماوند- امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه انتقال محتوای خوب به نسل جوان نیاز به حمایت دارد گفت: سهم فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی دماوند در بودجه سال ۱۴۰۰ مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام فتاح دماوندی، عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداران و شورای شهر اقدامات لازم را صورت دهند و در بودجه سال ۱۴۰۰ حتماً بابت فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی حمایت‌های لازم را در نظر بگیرند.

فتاح دماوندی گفت: امیدوار هستیم که در کمیسیون انطباق فرمانداری نیز حتماً سهم فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شود، نهادهای ضعیف از حیث مالی از شهرداری‌ها کمک بگیرند و برنامه‌ها به صورت مشارکتی اعلام شود.

وی بیان داشت: انتقال محتوای خوب به مردم مخصوصاً نسل جوان و نوجوان نیاز به حمایت دارد که امید است در بودجه ۱۴۰۰ این مطلب مورد توجه باشد.

امام جمعه دماوند عنوان داشت: ملاک تنظیم برنامه‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و اجتماعی بیانیه گام دوم انقلاب باشد، باید با این بیانیه پیش برویم و فرهنگ شهادت و ایثار و از خودگذشتگی و نیز تحکیم بنیان خانواده را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام خالقی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند نیز در این نشست با بیان اینکه باید از کلی گویی پرهیز کرده و به عملیاتی کردن موضوعات بپردازیم و نباید از کنار معضلات فرهنگی به راحتی عبور کنیم گفت: با راه‌اندازی و آغاز به کار سازمان فرهنگی و هنری در این شهرستان، ۵ درصد از بودجه شهرداری‌ها در حوزه فرهنگی پشتیبان تشکل‌ها خواهد شد.

خالقی افزود: آنچه که لازمه فعالیت و نیاز شهرستان در حوزه فرهنگی و تبلیغی باشد را در یک برنامه جامع ۴ ساله در نظر گرفته شده است و برنامه‌های فرهنگی باید به مردم واگذار شود و شأن شورای فرهنگ عمومی و ادارات سیاست‌گذاری راهبری است.