عضو شورای شهر تهران نسبت به بی توجهی مسئولان به تامین سرانه‌های خدماتی در مسکن مهر شهرک پاسداران منطقه ۲۱ تذکر داد و خواستار رفع این معضل با تشکیل جلسه‌ای بین مدیریت شهری و مسئولان دولتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری از نبود هیچ نوع سرانه خدماتی در شهرک پاسداران منطقه ۲۱ انتقاد کرد و گفت: هفته گذشته به همراه شهردار منطقه ۲۱ و مسئولین مربوطه بازدیدی از شهرک پاسداران داشتیم. این شهرک با ۲۵۰۰ واحد مسکونی در راستای سیاست مسکن مهر ساخته شده است و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت در آنجا ساکن هستند.

سالاری ادامه داد: متاسفانه هیچ‌گونه سرانه آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی به جز یک مسجد در این شهرک وجود ندارد و تمام دانش آموزان این شهرک که با تهران نیز فاصله دارد، مجبورند برای تحصیل به محدوده‌ها و محلات مجاور بروند.

وی تصریح کرد: جالب اینجاست که اخیراً ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در آنجا شروع شده، بدون اینکه کم‌ترین توجهی به تامین سرانه‌های خدماتی شود و این یعنی ساکن شدن حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵۰۰ واحد مسکونی، بدون مدرسه و سایر سرانه‌های خدماتی، لذا تذکر من به مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در تامین سرانه‌های خدماتی بخصوص وزارت راه و شهرسازی، سازمان زمین شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که به صورت مستقیم مسئولیت تامین سرانه‌های این شهرک را دارند، است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه ساکنان این شهرک از خدمات شهرداری تهران رضایت داشتند، اظهار داشت: هرچند تامین سرانه‌های مذکور مسئولیت شهرداری تهران نیست اما قرار شد ما برای حل این مشکل جلسه‌ای را با حضور ریاست شورای شهر و شهردار با مسئولین مربوطه داشته باشیم.