رئیس جمهوری در مراسم افتتاح رسمی شبکه خبری "پرس تی‌وی" گفت: رسالت رسانه عدالتخواه، رسالت انبیاء و آگاهی بخشی است و باید تلاش کنیم مرزهای حق و باطل، خداخواهی و خودخواهی، عشق به انسان و تعالی او با تحقیر و سرکوب انسان‌ها برای جهانیان شفاف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که  دوشنبه شب درمراسم افتتاح اولین شبکه خبری 24 ساعته انگلیسی زبان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما سخن می گفت، اظهار داشت: پیام رسانی یک مبارزه و مجاهدت است و رسانه ای که امروزه متولد می شود باید در کنار مظلومان عالم قرار گیرد و به نفع آنها اخبار و تحلیل های درست و به موقع ارائه دهد.

وی افزود : افشا کردن پشت صحنه شبکه تبلیغی و خبری و تحلیلی دشمنان بشریت یک وظیفه قطعی است و وظیفه دیگر صاحبان رسانه تلاش برای ایجاد فضای اندیشه و منطق و تعامل مثبت و سازنده به جای درگیری و تهاجم است.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت ورود حکومت های عدالت طلب و بشردوست و معنویت گرا به عرصه رسانه ای دنیا به منظور گسترش اعتقادات و آگاهی بخشی به ملت ها جهت خلع سلاح نظام سلطه تاکید کرد و افزود: بشریت امروز از ناحیه رسانه تحت هجوم قدرت های سلطه گر و صاحبان زر و زور و تزویر قرار گرفتند.

احمدی نژاد افزود: برخلاف شعارهایی که در زمینه اطلاع رسانی آزاد ، کرامت انسانها  و احترام به شخصیت آنها در دنیا سر داده می شود با وجود آنکه دانستن حقیقت حق ملت ها تلقی شده است اما امروز رسانه ابزار درجه یک نظام سلطه است.

"امروز رسانه زمینه ساز هجوم و هدایت گر عملیات مهاجمانه و تثیبت کننده مواضع مهاجمان بعد از اشغال دل ها و سرزمین هاست و کمتر رسانه ای وظیفه خود را به درستی انجام می دهد "

وی ادمه داد: اعتقادات دیگر دلیلی که ما را وادار می کند وارد عرصه نظام رسانه ای دنیا شویم  و اندیشه اسلامی بر ما حکم می کند که نسبت به سرنوشت بشریت حساسیت داشته باشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اندیشه الهی و انسانی مرز نمی شناسد و نمی توان نسبت به مسائل جهانی و وضعیت ملت ها بی تفاوت بود و اگر کشور ما هدف حمله نظام سلطه نباشد که البته این مسئله بعید است  با ز هم  اجازه نداریم نسبت به تحولات جهانی بی توجهی باشیم.

وی افزود: امام علی (ع)  خطاب به همه انسانها فرمان دادند که ختم ظالمان و یاور مظلومان باشند و ما بر اساس این آموزش همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما در صحنه هستیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال بر این نکته تاکید کرد حرکت ما در رسانه با حرکت نظام سلطه از نظر ماهیت متفاوت است و ادبیات عدالتجو غیر از ادبیات سلطه طلب است و حتی اگر واژه های مشترک بکار گرفته شود در نتیجه دستاوردهای مختلفی تحویل می شود.

"ادبیات عدالت طلب و واژه ها و دستور آن ادبیات عشق به انسان و دفاع از مظلوم در برابر ظالم و صیانت از کرامت انسانی است اما ادبیات نظام سلطه استکبار و استعمار و استثمار و ظلم و چپاولگری است."

احمدی نژاد ادامه داد: امروز پیرو و مبلغ مکتبی هستیم که پیامبر بزرگ آن و خاندان عصمت او کانون همه زیبایی ها ، خوبی ها و رحمت در عالم است  و آن بزرگواران همواره عاشق بشریت بوده اند و جان خود را به خطر انداختند تا مرز سقوط و صعود به قله های کمال در برابر بشریت روشن و مسیر هدایت آنها هموار شود.

وی خاطرنشان کرد که رسانه اسلامی باید در مسیر آموزه های پیامبر رحمت و حکمت و محبت و اهل بیت او حرکت کند و پرچمدار صلح و دوستی و آرامش پایدار و امنیت مبتنی بر عدالت و تبیین کننده حقوق واقعی همه ملت ها باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: رسانه ای که توسط عدالت خواهان وحق طلبان فعالیت می کند باید از هرگونه آلودگی ای که دامن دنیای امروز را گرفته مبرا باشد و نباید برای تحقق هدف مقدس خود ابزار و وسیله را توجیه کنیم بلکه باید رسانه ای ایجاد نماییم که الگوی کسانی باشد که در مسیر حقیقت و کمال و صلح و دوستی رشد و تعالی بشریت گام بر می‌بردارند.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ ما باید نقطه‌ آغازی‌ در حاکمیت‌ منطق‌ و عدالت‌ در مناسبات‌ جهانی‌ و اطلاع‌ رسانی‌ باشد‌.

احمدی نژاد در پایان از خداوند متعال تضمین و تجربه نشان داده کسانی که به قادر مطلق ایمان داشته و برای رضایت او تلاش کرده و پای ارزشهای انسانی می ایستند و حقیقت را فریاد می زنند به قله اوج و پیروزی می رسند از ذات اقدس الهی برای خدمت گزاران عرصه اطلاع رسانی در کشورمان، خلاقیت در اندیشه، صلابت در اراده و نتایج  پربار در تلاش مسئلت کرد.

گفتنی است، شبکه پرس تی وی اولین شبکه خبری 24 ساعته ایرانی به زبان انگلیسی با پوشش جهانی که هر نیم ساعت یکبار اقدام به پخش خبر خواهد کرد. این شبکه با استفاده از 30 خبرنگار در 22 کشور دنیا برنامه های خود را در قالب خبر ، مستند و برنامه های زنده ارائه می دهد و ریاست آن در حال حاضر بر عهده  محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیما است.

با افتتاح این شبکه که هزینه اولیه راه اندازی آن 23 میلیارد تومان برآورد شده تعداد شبکه های تلویزیونی  برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به 4 شبکه رسید که در کنار 31 برنامه رادیویی  به زبان های مختلف برای جهانیان در تولیدات خبری خواهد داشت.