رشت- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به سهم اندک استان در طرح مسکن محرومان، گفت: بیش از ۵۴۰ متقاضی در شهرستان رشت شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اکبرزاده صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات مسکن محرومین و مددجویان کمیته امداد در فرمانداری رشت، اظهار کرد: استان گیلان در وزارت کشور جز لیست استان‌های محروم قرار ندارد و بیست و دومین استانی است که تفاهم نامه مسکن محرومان را امضا کرده است.

وی با اشاره به اینکه از مهر سال ۹۸ این قرارداد منعقد شده است، گفت: مهلت جذب اعتبار این طرح تا ۲۸ اسفند امسال است و استان‌های دیگر هر کدام چند هزار واحد سهمیه جذب کرده‌اند و به گیلان و مازندران سهمیه کمتری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه با همکاری استانداری ظرف ۷۲ ساعت پروانه‌ها را صادر کرده‌ایم، اضافه کرد: اگر تا ۲۸ اسفند سهمیه‌ها جذب نشود به خزانه برگشت می‌خورد.

اکبرزاده با بیان اینکه ۵۴۳ متقاضی مسکن محرومان در رشت شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: ۴۰ درصد از جمعیتی که صدور پروانه شدند، مسیر بانکی را طی کرده و تحت پوشش دستورالعمل قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰۲ متقاضی در شهرستان رشت عقد قرارداد کردند، افزود: هم اکنون در مسیر اجرا قرار داریم و باید این مسیر را برای هزار واحد دیگری که هنوز ابلاغ نشده طی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه ۲ هزار واحد تاکنون تخصیص ابلاغ گرفته و هزار واحد جدید قرار است تا اوایل ماه آتی ابلاغ شود، گفت: با اعتبار فعلی می‌توانیم تا ۴۰ متر خانه بسازیم اما اگر کسی متراژ بالاتر از این بخواهد، باید ظرفیت خیران مسکن ساز را که یک ظرفیت قانونی است، فعال کنیم.