خلخال - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبلیغ دین را تعهدآور و خدمتی بزرگ در اشاعه دین اسلام و عامل بیداری جوامع اسلامی دانست و گفت: تنها خادمان مخلص توفیق ادای وظیفه تبلیغ دین را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال، مسئولیت خطیر روحانیون و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم را مهم دانست و اظهار کرد: تبلیغ دین تعهدآور، بیداری بخش و آگاه کننده است و تنها خادمان مخلص توفیق ادای وظیفه تبلیغ دینی را کسب می‌کنند.

وی به جایگاه مهم شهرستان خلخال در تدین و سابقه دینداری مردم این شهرستان و وجود علمای تراز استانی و کشوری از این منطقه اشاره کرد و گفت: شهر خلخال از شهرهای مهم از لحاظ فرهنگی، سابقه دیانت، موقعیت جغرافیایی و تبادل فرهنگی بین استانی بوده و در عین حال از مناطق کم برخوردار از لحاظ اقتصادی در استان محسوب می‌شود که علارغم مشکلات موجود، مردم علاقه و وابستگی به مکتب اهل بیت (ع) را همواره با شور و شعور بالایی ابراز کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر حفظ و حراست از اعتماد و جایگاه معنوی مجموعه تبلیغات اسلامی در کنار مردم، افزود: اخلاص در عمل باعث اعتماد افکار عمومی و جذب مردم به سمت فعالیت‌های ارائه شده خواهد بود و کارها به صورت مردمی و با حمایت و نظارت مجموعه‌های مربوطه انجام می‌شود.

امامان جمعه ستون و خیمه گاه فرهنگی شهرها هستند

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: همدلی و وفاق بین روحانیون و ائمه جمعه شهرها باعث سازماندهی جدی و تقویت برنامه‌ها خواهد بود چرا که امامان جمعه ستون و خیمه گاه فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی امور روحانیون، مداحان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، تشکل‌های دینی، دارالقرآن و … باید بنا به زیست بوم هر شهر و اولویت بندی نیازها صورت گیرد تا بتوان با استفاده از نیروهای مستعد و توانمند فعالیت‌های مختلف را با موفقیت پیش برد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای رصد مسائل شهرستان تاکید کرد و گفت: برای ایجاد افق جدید در امور فرهنگی، قرآنی و دینی که حتی قابلیت الگودهی در سطح استانی و ملی باشد، بایستی با دید تخصصی و بهره مندی از فرهیختگان هر شهر مسائل را در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار داده و مصوبات لازم را اجرا کرد.

در این نشست، حجت الاسلام صابر طهماسبی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمد شاد قدردانی و تجلیل شد.