کرمان - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موضوعات مرتبط با پروژه انتقال آب هلیل رود در سطح استانی در دست پیگیری است و ان شاءالله تصمیمی گرفته شود که نهایتاً به نفع عموم مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد اظهار کرد: در رابطه با حل مشکلات کارخانه سیمان عنبرآباد بررسی‌های لازم انجام خواهد شد که بدانیم مشکل این مجموعه در کجاست و سعی می‌کنیم راهکاری در جهت حل مشکلات این مجموعه مشخص کنیم زیرا این مجموعه نیز زمینه‌های ایجاد اشتغال بیشتر و توسعه اقتصادی در این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: موضوعات مرتبط با پروژه انتقال آب هلیل رود در سطح استانی در دست پیگیری است و ان شاءالله تصمیمی گرفته شود که نهایتاً به نفع عموم مردم باشد.

وی با اشاره به این مطلب که هر هفته دو جلسه کارگروه استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی برای حمایت حقوقی از واحدهای تولیدی در دادگستری کل استان کرمان برگزار می‌شود، افزود: مشکلات واحدهای تولیدی شهرستانی نیز ابتدا در سطح شهرستان مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد و در صورت عدم موفقیت در حل مشکلات آنها، در سطح استانی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

موحد در رابطه با راهکارهای کاهش اطاله دادرسی، بیان کرد: دستگاه قضائی در ۴۰ ساله پس از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام داده و واحدهای قضائی و تعداد کارکنان و قضات به تعداد قابل توجهی در جنوب استان کرمان نیز افزایش داشته است.

موحد ادامه داد: به تناسب نیاز، واحدها و قضات افزایش می‌یابد اما امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که با کاهش دعاوی و اختلاف تعداد قضات کاهش یابد زیرا راهکارهای کاهش اختلافات و دعاوی در سند تحول قضائی پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: بر اساس مفاد سند تحول قضائی، میزان دعاوی وارده به محاکم باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله نهادهای مدنی، شوراهای حل اختلاف، مصلحین و حکمین قرآنی و … کاهش یافته و اختلافات با صلح و سازش به پایان رسد تا قوه قضائیه بتواند به مأموریت‌های اصلی خود برای تأمین امنیت پایدار و توسعه عدالت بپردازند و امورات قضائی را حل و فصل کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، هدف از سفر به جنوب استان را بررسی عملکرد شعب و محاکم این منطقه دانست و گفت: در نخستین روز از این سفر، مراسم تودیع و معارفه دادستان سابق و جدید عنبرآباد برگزار شد.

موحد ادامه داد: در این سفر چهار روزه عملکرد تمامی حوزه‌ها ومحاکم مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.

وی دیدار با کارکنان و قضات جنوب استان و تبیین مفاد سند تحول قضائی را ازدیگر برنامه‌های سفر به جنوب کرمان برشمرد و گفت: تلاش می‌شود که گفتمان سازی مناسبی درون دستگاه قضائی در استان کرمان حول سند تحول قضائی شکل گیرد تا با سرعت و دقت مفاد این سند را در این استان اجرایی کنیم.