دهلران-رئیس اداره امور عشایری شهرستان دهلران گفت: امسال یک هزار خانوار از عشایر کوچرو از مناطق مختلف در شهرستان دهلران مستقر شده است.

فرهاد اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این عشایر از استان‌های کرمانشاه، همدان و لرستان و ۱۵۰ خانوار از عشایر کوچرو سایر شهرستان‌های استان (آبدانان-ایلام و بدره) در شهرستان دهلران مستقر شده است.

وی عنوان کرد: عشایر شهرستان دهلران یک هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیتی معادل ۸۰۰۰ هزار نفر هستند که اداره امور عشایر آنها را تحت حمایت و پوشش خود دارد.

اسکندری بیان کرد:: عشایر شهرستان دهلران دارای ۲۰۰ هزار رأس دام هستند که از این تعداد ۱۸۰ هزار رأس دام سبک و مابقی دام سنگین هستند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان دهلران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار متر مکعب آب شرب بین ۴۰۰ خانوار عشایر کوچرو در سطح شهرستان توزیع شده است.

اسکندری ادامه داد: توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن علوفه دامی، ۶۱۲ تن آرد سهمیه، تأمین و توزیع ۱۵۰ هزار لیتر نفت سفید، پلاک کوبی و هویت گذاری ۳۲ رأس دام سبک در سال جاری از اقدامات اداره امور عشایر شهرستان است.

وی ادامه داد: ارزش تولیدات عشایر شهرستان دهلران در سال جاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است که این تولیدات شامل گوشت قرمز، روغن، شیر، پشم، کشک و … است

وی به صدور ۲۳۰ فقره کارت شناسایی دامداری و تردد دام در مرتع و همچنین صدور ۵۴ مورد کارت تردد ویژه عشایر اشاره کرد و گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به عشایر بهسازی بیش از ۶۰ کیلومتر راه دسترسی عشایر نیز در شهرستان انجام شده است.