قزوین - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در کارگروه استانی ۵۶۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی استان تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه از تصویب ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی از محل بند الف ماده ۵۲ قانون الحاقی در کارگروه استانی خبر داد و اظهار کرد: این میزان اعتبار برای ۱۱۵ طرح کشاورزی استان مصوب شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۸ طرح کشاورزی به مبلغ ۳۳۶ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان جهت دریافت تسهیلات در شعب بانکی قرار و در دست اقدام است.

مدیرکل جهاد کشاورزی بیان کرد: بیشترین طرح‌ها مربوط به شهرستان تاکستان با ۳۶ طرح کشاورزی به مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای رسته محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان، دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی تصویب شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: بیشترین اعتبار با مبلغ ۳۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی، توسعه و تکمیل ۶۸ واحد محصولات گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با جذب این میزان اعتبارات پیش بینی می‌شود ۹۳۵ اشتغال جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد شود.

وی در پایان یادآور شد: هدف از پرداخت این تسهیلات رونق تولید و اشتغال در بخش کشاورزی برای افزایش تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی و تثبیت اشتغال از طریق حرکت از کشاورزی سنتی به کسب وکار کشاورزی با تمرکز بر تأمین مالی زنجیره ارزش و همچنین توسعه کشاورزی قراردادی است.