نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با نگارش یادداشتی بر لزوم برخورد شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل با فعالیت‌های به زعم وی بدخواهانه ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه جروزالم پست، «گیلعاد اِردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز چهارشنبه در یادداشتی که به این نهاد بین‌المللی ارائه شد، این ادعا را مطرح کرد که «شورای امنیت سازمان ملل باید برای مقابله با تروریسم دولتی مورد حمایت تهران اقدامات بیشتری انجام دهد!»

گیلعاد اردان با نادیده انگاری این واقعیت آشکار که رژیم صهیونیستی خود بزرگترین حامی تروریسم دولتی در جهان است، مدعی شد «علیه دولت‌هایی که به تسلیح، تعلیم و پشتیبانی تروریست‌ها و اقدامات تروریستی دست می زنند» باید اقدام کرد و اینکه «وضع تحریم علیه گروه‌های تروریستی به تنهایی کافی نیست».

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اشاره به گام‌های ادعایی شورای امنیت برای متوقف ساختن فرآیند تأمین مالی و پشتیبانی مادی از گروه‌های تروریستی، بر «لزوم اقدامات بیشتر در این عرصه» تأکید کرد.

اردان در بخشی از این یادداشت مدعی شد که «حکومت ایران هدف ژئوپلتیکی و بدخواهانه خود برای [کسب] هژمونی سیاسی و منطقه‌ای را با حمایت از گروههای نیابتی تروریست خود، غارتگری آشکار و گسترش خشونت در سرتاسر منطقه خاورمیانه و ماورای آن پیش می‌برد».

گفتنی است این اظهارات اردان که تکرار ادعاهای پوچ و نخ نمای مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران است، بخشی از طرح پنج مرحله‌ای با هدف ادعایی مبارزه با تروریسم است که از سوی این نماینده رژیم صهیونیستی روز سه شنبه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد.

روز سه شنبه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به مناسبت بیستمین سالگرد تصویب قطعنامه ۱۳۷۳ مبارزه با تروریسم بین‌المللی که پس از حمله تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ تدوین و تصویب شد، یک نشست مجازی برگزار کردند. در این نشست که تنها ۱۵ عضو دائم و غیردائم شورا حضور داشتند، نماینده رژیم صهیونیستی- به دلیل عدم عضویت در شورای امنیت- نظرات خود پیرامون این موضوع را بطور مکتوب تقدیم شورا کرد.

گیلعاد اردان همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا علیه حزب الله لبنان و جنبش حماس در غزه تدابیر بیشتری اتخاذ کند و مدعی شد که شورای امنیت «در مقابله با تهدید برخاسته از سایر گروه‌های تروریستی مهم و غیر دولتی به ویژه حماس و حزب الله شکست خورده است».

نماینده رژیم صهیونیستی همچنین از شورای امنیت خواست تا در قبال تروریسم سیاست «عدم رواداری» در پیش گرفته و از گسترش آن در رسانه‌های اجتماعی به ویژه از طریق تهییج و نفرت پراکنی جلوگیری کند.

گیلعاد اردان همچنین در یادداشت جداگانه دیگری به رئیس شورای امنیت مدعی شد که «با بالاترین مراتب نگرانی نسبت به فعالیت‌های شرورانه حکومت ایران که با خطر برهم زنی ثبات در منطقه خاورمیانه همراه بوده و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است، این یادداشت را می نویسم».

وی در ادامه این یادداشت با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، از این شورا خواست تا «برای مباحثه، محکوم کردن و تدوین اقدامی ملموس علیه فعالیت‌های اشاعه هسته‌ای و موشکی ایران یک نشست فوری برگزار کند».

نماینده رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل با اشاره به اعلان رسمی دولت ایران مبنی بر آغاز فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و افزایش ظرفیت‌های ایران برای غنی سازی اورانیوم مدعی شد: «این تصمیم بار دیگر نشان می‌دهد که ایران هرگز جاه طلبی‌های هسته‌ای خود را کنار نگذاشته و همچنان توسعه برنامه هسته‌ای نظامی خود را پیگیری می‌کند».