سنندج-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پژوهشگران کردستانی در سال ۲۰۲۰ تعداد ۴۱۴ مقاله براساس پایگاه داده اسکوپوس به چاپ رسانده اند که ۲۶ مقاله مربوط به ویروس کرونا است.

افشین ملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۵۰ طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصویب شده است که از این تعداد ۴۵ طرح مرتبط با تحقیقات در زمینه بیماری کووید ۱۹ بوده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا با هدف تسریع فرایندهای پژوهشی، یک شورای تخصصی برای بررسی سریع طرح‌های مرتبط با کرونا با حضور تعدادی از اعضای هیأت علمی علوم پایه و علوم بالینی و نیز کارشناسان مرتبط با این حوزه در سال جاری تشکیل شده است.

ملکی ضمن تبریک مجدد کسب عنوان نخست در حوزه تحقیقات توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان در میان دانشگاه‌های تیپ سه کشور، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۰ طرح تحقیقاتی نیز در کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه مصوب شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص دستاوردهای دانشگاه در زمینه تحقیقات و فناوری نیز عنوان کرد: پژوهشگران کردستانی در سال میلادی ۲۰۲۰ تعداد ۴۱۴ مقاله بر اساس پایگاه داده اسکوپوس به چاپ رسانده‌اند که از این تعداد ۲۶ مقاله مربوط به ویروس کرونا است.

ملکی با اشاره به گسترش فعالیت‌های ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: تعدادی تفاهم نامه اجرایی بین دستگاه‌های مختلف و دانشگاه علوم پزشکی کردستان به امضا رسیده و با سازمان‌های دیگری نیز در حال برگزاری جلسات برای عقد تفاهم نامه هستیم.

وی با اشاره به کسب عنوان اول در حوزه تحقیقات در بیست و ششمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی، اظهار کرد: این افتخار حاصل تلاش محققان، پژوهشگران و نیز هم‌دلی و همراهی مسئولین دانشگاه است و آینده‌ای روشن را پیش روی نیروی انسانی تحصیل‌کرده و توانمند علوم پزشکی کردستان مجسم می‌کند.