اراک- مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی گفت: ایام دهه فجر امسال دو کتابخانه روستایی در استان مرکزی افتتاح و مورد استفاده علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مهدی ثامنی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان مرکزی بیش از ۷۳ کتابخانه فعال هستند و بستر استفاده بهتر از کتابخانه‌ها موجود، برای علاقمندان فراهم شده است.

وی افزود: مردم، دستگاه‌ها و نهادها و بخش خصوصی می‌توانند با هدف تجهیز کتابخانه‌های روستایی، کتاب‌های خود را به این اماکن فرهنگی اهدا کنند.

ثامنی با اشاره به اینکه کتابخانه دکتر حصیبی و میر جعفری از ظرفیت خوبی برخوردارند، بیان کرد: کتابخانه میرجعفری در زمره قدیمی ترین و بی نظیرترین کتابخانه های استان محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی خاطرنشان کرد: با اداره پست استان مرکزی با هدف دسترسی آسان به کتاب، قرارداد انعقاد شده است که اگر افراد علاقمند به مطالعه و کتابخوانی به هر دلیل مایل به خارج شدن از خانه نبودند، با پرداخت هزینه اندک از طریق اداره پست کتاب را از کتابخانه درخواست کنند.

وی بیان کرد: علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند با اعلام کتاب مورد نظر خود به بخش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی، کتاب خود را دریافت کنند.