سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک می‌کند، گفت: طول درمان و خدمات در مرکز جامع درمان اعتیاد استان رایگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزد پور بعدازظهر چهارشنبه در جلسه پیگیری روند تأسیس و افتتاح مرکز جامع ترک اعتیاد به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان ضمن بیان اینکه راه‌اندازی و تأسیس مرکز جامع درمان اعتیاد استان با امکانات و دستورالعمل‌ها در دستور کار است، ابراز داشت: در این مراکز با برنامه منظم درمان فرد معتاد انجام می‌شود به نحوی مدت پاکی فرد طولانی‌تر از قبل خواهد بود.

وی بابیان اینکه طول درمان و خدمات در مرکز جامع درمان اعتیاد رایگان ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر این مداخلات تخصصی و ایجاد اشتغال و کسب مهارت شغلی نیز در مراکز جامع درمان اعتیاد انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه پرهیز مداری در مدت درمان از دیگر ویژگی این مراکز است، ابراز داشت: با توجه به اهدافی که این طرح دارد می‌بایست نسبت به اخذ مجوزهای لازم و آماده‌سازی مکان موردنظر تسهیل و تسریع صورت گیرد.

ایزد پور بابیان اینکه بعد از چهار ماه پاکی و سم‌زدایی فرد، شیوه‌ها و دوره‌های درمان در این مراکز پیگیری می‌شود، در ادامه تصریح کرد: درواقع می‌کوشیم تا با راه‌اندازی مراکز جامع ترک اعتیاد به بازگشت فرد معتاد در جامعه کمک و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از پیامد آن جلوگیری کنیم.

وی ضمن بیان آنکه مرکز جامع ترک اعتیاد شهرستان گرمسار با دارا بودن شرایط و دستورالعمل‌های ابلاغی و تائید شده و امکانات فیزیکی هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است، افزود: افتتاح این مرکز طی دهه فجر امسال انجام می‌شود.