یکی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا به «چاک شومر» درباره محاکمه و استیضاح دونالد ترامپ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سناتور «جان کورنین» در پیامی توییتری خطاب به چاک شومر، رهبر اکثریت سنا نوشت: اگر استیضاح و محاکمه روسای جمهوری سابق ایده خوبی است، نظرتان چیست  اگر جمهوریخواهان در ۲۰۲۲ به اکثریت دست یافتند، با روسای جمهور دموکرات سابق این کار را انجام دهند؟

استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا قرار است ۲۰ بهمن در مجلس سنای این کشور برگزار شود.

ترامپ به اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شده که دو بار از سوی مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها استیضاح می‌شود. البته ۱۰ جمهوریخواه هم به متهم شدن ترامپ بابت تحریک به شورش بعد از سخنرانی جنجالی شش ژانویه او که حمله مرگباری را به کنگره رقم زد، رای مثبت دادند.

دموکرات‌ها اکنون اکثریت  را در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دارند و برای حزب رئیس جمهوری مشغول به کار امری معمول است که بعد از یک رقابت ریاست جمهوری، در انتخابات میان دوره دو ساله کرسی‌هایی از دست بدهد.

سناتورهای جمهوریخواه می‌گویند که محاکمه ترامپ در وضعیتی که او دیگر بر سر کار نیست، ممکن است برخلاف قانون اساسی بوده و این کشور را بیش از پیش دو دسته کند.

در برابر چنین دیدگاهی میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا می‌گوید که هواداران ترامپ با صحبت‌های او تحریک شده اند. در همین رابطه  مک‌کانل روز شنبه قطعنامه‌ای که از او می خواست تا کاملا از ترامپ حمایت و استیضاح او را محکوم کند، رد کرد.