شهردار منطقه ۵ گفت: طرحهای خوبی را به عنوان طرح های توسعه محلی و عمرانی برای محله کن در نظر گرفته شده است که طراحی و کلنگ زنی پروژه دژ باغ محله کن یکی از این طرح های توسعه محلی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود کلهری در این باره افزود: دژباغ کن مجموعه فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای محله کن خواهد بود که برای استفاده اهالی محله کن طراحی شده است. این مجموعه علاوه بر اینکه کاربری‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و ورزشی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه در طراحی دژباغ دو گروه اجتماعی کودکان و مادران مورد توجه قرار گرفته‌اند بیان کرد: این دژ باغ شامل فضایی برای تفریح و گذران مفید اوقات فراغت برای مادران و کودکان، انواع برنامه‌های فرهنگی یا ارتقای تحصیلی در کنار کاربری‌های ورزشی و تفریحی خواهد بود.

کلهری به سایر امکانات این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این مجموعه علاوه بر سالن اجتماعات، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی فضای همگانی عمومی به صورت میدانگاه طراحی شده است که می‌تواند محل برگزاری جشنواره‌های محلی و فصلی و کشاورزی و سایر مراسم‌های ملی و مذهبی و یا بازارچه‌های هفتگی باشد.

شهردار منطقه ۵ همچنین در جریان بازدید از پل تاریخی کن که به همراه به همراه مدیر عامل سازمان زیبا سازی صورت گرفت، بر تسریع در مرمت و احیای آثار تاریخی محله کن با حفظ کیفیت و اصول فنی تاکید کرد.

محمود کلهری محله کن را یکی از محلات قدیمی شهر تهران خواند و افزود: این محله دارای بافت بسیار ارزشمند و سنتی است که باغات به هم پیوسته بسیار مناسب و مطلوبی دارد.
کلهری بر اهمیت باغات به عنوان ریه‌های تنفسی شهر تاکید کرد و گفت: نگاه مدیریت شهری مشخصاً در این دوره حفظ باغات شهر تهران است. قاعدتاً باید به طریق اولی ما برای حفظ باغات کن برنامه داشته باشیم.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه طرح تفصیلی کن به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است ابراز امیدواری کرد که یک طرح کاملاً اجرایی، عملیاتی و کیفی با رعایت تمام استانداردها و حقوق مردم پیش بینی و تصویب شود.

وی با اشاره به قدمت محله کن خاطر نشان کرد: کن میراث فرهنگی ارزشمندی دارد پل آجری قدیمی کن حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد، علاوه بر آن حمام اسماعیلیان و آب انبار قدیمی محله کن، هر کدام گویای تاریخ و گذشته غنی این محله است. لذا مدیریت شهری در این دوره در شهر تهران خصوصاً در منطقه ۵ با درک این حساسیت مرمت و بازسازی این بناها را با جدیت پیگیری می‌کند. ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

شهردار منطقه ۵ در این بازدید با امام جمعه کن دیدار کرد و گفت: ایشان از روحانیون خوش فکر دلسوز، اجرایی و همراه مردم و از طرفی همراه مدیریت شهری است که استفاده از این همفکری و پتانسیل ظرفیت بسیار قابل توجه و ارزشمندی در جهت توسعه محلات منطقه ۵ و محله کن است.