خبرگزاری مهر - گروه استان ها : آیت الله محمد یزدی گفت : روحانیان و مدیران در حفظ و تقویت اتحاد ملی نقش موثری دارند و بیش از پیش در این زمینه باید تلاش کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر در اراک، آیت الله محمد یزدی در گردهمایی مدیران و امامان جماعت استان مرکزی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محوریت میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) و اتحاد ملی و انسجام اسلامی در اراک گفت : برگزاری این گردهمایی ها می تواند راه حل هایی مناسب برای ایجاد اتحاد ملی در میان مردم ارائه دهد .

وی با بیان این که دشمن در صدد گرفتن روح عصمت و طهارت اسلام است افزود : دشمن از اسلامیت اسلام هراس دارد به‌ همین دلیل تفرقه ‌افکنی را در اولویت برنامه‌های تهاجم فرهنگی خود قرار داده است.

آیت الله یزدی با اشاره به این که دشمن در پی ایجاد اختلاف بین مسلمانان است یادآور شد: این گردهمایی نیز با هدف استفاده از نفوذ روحانیون وائمه جمعه در بین مردم برای جلوگیری از ایجاد اختلاف و تفرقه میان آنها و گوشزد کردن خطر تفرقه و اختلاف به مردم برگزار شده است.

وی با بیان این که برای وحدت بین مسلمین انگیزه اتحاد باید مشخص شود خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجام مقوله ایست برای رسیدن به اتحاد در داخل کشور. در انسجام اسلامی نیز که جایگاه مربوط به خود را دارد باید راهکاری ارائه شود و این امر در بین کشورهای اسلامی محقق شود .

آیت الله یزدی پیشرفت علمی را راهی برای مقابله با دشمنان عنوان کرد و گفت : یکی از وظیفه پژوهشگران علوم اسلامی سوق دادن مردم به سوی اتحاد با یکدیگر است و فلسفه و فقه امروز بسیار دقیقتر و پویاتر نسبت به گذشته پاسخگوی این امر است.