اصفهان – معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار پرونده تخلف برای اصناف کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش آمار تعداد پرونده‌های تعزیرات حکومتی بیانگر فعالیت خوب بازرسان اصناف است، اظهار داشت: انتظار داریم در کمترین زمان ممکن با تعامل دستگاه قضائی و وزارت صمت این پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار بازرسی از اصناف مختلف کشور در ۱۰ ماه گذشته انجام شده است، افزود: در این بازرسی‌ها ۲۳۰ هزار پرونده به تعزیرات ارسال شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه هر گونه فروش اجباری به‌عنوان تخلف صنفی محسوب می‌شود، اضافه کرد: کسی حق فروش اجباری را ندارد، فروش اجباری بهانه‌ای برای گران‌فروشی است اما این مساله هیچ وقت از مبدا تولید کالا انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: تولید کننده‌ای که کالای اصلی را ارائه می‌دهد کالای جانبی را ارائه نمی‌دهد، عرضه کننده‌ای که به هر بهانه‌ای کالای جانبی را می‌فروشد، باید اسناد لازم را ارائه دهد در غیر این صورت اقدام وی بهانه‌ای برای گران‌فروشی در حق مردم است.

فعالیت ۲۵۰۰ بازرس در بخش اصناف

تابش با بیان اینکه بازرسان در سطح بازار حضور دارند، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که دوهزار و ۵۰۰ بازرس در سراسر کشور امکان نظارت درست را نداریم و مردم و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند بهترین بازوان کمکی باشند.

وی با بیان اینکه خودروهای متحد الشکل سازمان حمایت و سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان امروز رونمایی شده است، ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این کار ملموس نبودن بازرسی‌ها است که مردم باید بدانند که توجه و اهتمام ویژه‌ای به این امر خواهیم داشت.