نیروهای ارتش عراق طی عملیاتی موفق شدند ۳ عنصر تروریستی ازجمله یک عامل انتحاری را در مرزهای مشترک با سوریه به هلاکت برسانند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از هلاکت ۳ عنصر تروریستی در مرزهای مشترک با سوریه خبر داد. وی گفت: نیروهای گارد مرزی عراق عملیاتی را در مرزهای مشترک با سوریه ترتیب دادند.

بر اساس این گزارش، یحیی رسول افزود: عملیات نیروهای عراقی در مرزهای مشترک با سوریه پس از جمع آوری اطلاعات محرمانه انجام شد. در این عملیات، ۳ عنصر تکفیری از جمله یک عامل انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بود، به هلاکت رسیدند.

این درحالی است که پیشتر نیز سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفته بود: نیروهای امنیتی عراق از ماه سپتامبر گذشته تاکنون سلسله عملیات‌های مختلفی را علیه تروریست‌های تکفیری در استان‌های مختلف ترتیب داده‌اند. در این عملیات‌ها، مواضع تکفیری‌ها درهم کوبیده شد.

یحیی رسول در ادامه سخنان خود یادآور شد: از ماه سپتامبر تاکنون ۱۷ سرکرده تروریست‌های تکفیری داعش که پیشتر نیز در چند استان تحت تعقیب قرار داشتند، توسط نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.