رشت- نخستین همایش ملی بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای «دفاع مقدس» اسفند ماه امسال در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش ملی بررسی ابعاد مختلف دستاوردهای دفاع مقدس، اسفند ماه امسال در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

این همایش با مشارکت علمی و فکری جمعی از دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه الزهراء (س) برگزار می‌شود.

دانشگاه مازندران، بوعلی سینا همدان، علوم پزشکی گیلان، فنی و حرفه‌ای استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در برگزاری این همایش سهیم هستند.

پس از بررسی‌های اولیه و پیگیری‌های معاونت فرهنگی و همچنین معاونت پژوهشی دانشگاه گیلان موفق به دریافت مجوز اختصاصی ISC از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شد.

این همایش هم‌اکنون در مرحله دریافت آثار علمی دانش‌پژوهان و محققان قرار دارد و انتظار می‌رود تا پس از ارزیابی آثار توسط کمیته منتخب داوران همایش، در پنجم اسفند ماه این رویداد در دانشگاه گیلان برگزار شود.

رصد دستاوردهای مادی و معنوی هشت سال دفاع مقدس، کالبد شکافی مدیریت سال‌های حماسه‌ساز هشت‌ساله و ارائه راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات و تنگناهای کشور با توجه به این دستاوردها از جمله مهمترین اهداف اولیه این همایش است.

این همایش در چهار محور تبلور ارزش‌های اصیل اسلامی در تحولات دوران دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف اجتماعی در تحولات دفاع مقدس، رویکردها و تجارب بین‌المللی در دوران دفاع مقدس، دستاوردهای دفاع مقدس و مسیر پیش‌روی کشور در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.