گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور صنایع دستی خود را در جشنواره اقوام عرضه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدتجری شامگاه جمعه، در حاشیه شب دوم از جشنواره مجازی بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین اظهارکرد: در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی ویژه جشنواره اقوام بیش از هزار و ۸۰۰ هنرمند از ۳۱ استان کشور (۶۰۰ هنرمند از گلستان و حدود هزار و ۲۰۰ هنرمند از سایر استان ها) به ارائه و فروش هفت هزار قلم انواع محصول و آثار تولیدی می‌پردازند.

وی افزود: از هموطنان دعوت می کنیم با مراجعه به پرتال جشنواره و خرید از نمایشگاه های مجازی صنایع دستی در این شرایط از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند.

تجری بیان کرد: برای هنرمندان صنایع دستی شرایطی فراهم شد تا بتوانند به صورت رایگان در دو سامانه فروش، محصولات خود را ثبت کرده و از این طریق به عرضه محصولات بپردازند.

وی اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی با شیوع کرونا ویروس شرایط سختی را سپری می کنند و امیدواریم بستر فراهم شده در جشنواره اقوام موجب رونق فروش محصولات هنرمندان استان و سایر استان های کشور شود.

تجری عنوان کرد: برنامه های جشنواره مجازی جشنواره اقوام امسال تا ۱۲ بهمن‌ماه به‌صورت مجازی و در ۹ محور تدارک دیده شده است.