سمنان- معاون اجرایی سپاه استان سمنان با بیان اینکه ۲۲ عنوان کلی برنامه محوری دهه فجر در استان اجرا می‌شود، گفت: برگزاری اردوی جهادی توسط ۶۰ گروه در مناطق محروم از جمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی خالقیان ظهر شنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های دهه فجر سپاه استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این نهاد در سمنان، ضمن بیان اینکه برای ایام الله فجر ۲۲ عنوان کلی برنامه تدوین شده است که هر کدام دارای بخش‌های مختلفی هستند، بیان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و عطرافشانی مزار شهدا به خصوص شهدای انقلاب استان سمنان از جمله برنامه‌های محوری این ایام خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری یک هزار و ۶۰۰ عنوان برنامه در قالب رزمایش الی بیت‌المقدس گوشه‌ای از اقدامات دهه فجر سال ۹۹ است، افزود: برگزاری مجمع علما و نخبگان با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری نشست مشترک مودت، همدلی با حضور فرماندهان نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های ایام الله دهه فجر استان محسوب می‌شود.

معاون سپاه استان سمنان از حضور نیروهای مسلح و نیروهای بسیجی در پایگاه‌های انتقال خون را از دیگر برنامه‌های دهه فجر استان دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم با رویکرد عمرانی، بهداشتی و درمانی و… از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در طول دهه فجر برگزار شود.

خالقیان در ادامه از نورافشانی به وسیله ۲۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت: برگزاری راهپیمایی خودرویی یا موتوری با هدف نمایش اقتدار بسیج، برگزاری گروه سرود محله‌ای در ۱۵۰ محله در سراسر استان سمنان و برگزاری جشنواره و همایش و تولید رسانه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام با حضور بسیجیان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری رژه نیروهای موتوری با همکاری نیروهای مسلح رأس ساعت ۹:۳۰ صبح دوازدهم بهمن به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور انجام می‌شود، گفت: در شهر سمنان این مراسم از سپاه ناحیه آغاز و پس از حضور در گلزار شهدا، مجدداً کاروان اقتدار بسیج به سپاه ناحیه باز می‌گردد در شهرستان‌های دیگر استان نیز انتخاب مسیر بر عهده سپاه ناحیه همان شهرستان گذاشته شده است.

معاون اجرایی سپاه استان سمنان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره طرح رزمایش رفتار مومنانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط بسیجیان استان در این بازه زمانی گردآوری و بین نیازمندان به صورت اقلام مصرفی، بسته‌های ارزاق و… توزیع شده است.

خالقیان با بیان اینکه رزمایش مواسات تا کنون سه مرحله موفق را در سطح استان سمنان پشت سر گذاشته است، گفت: از محل کمک خیران در رزمایش رفتار مومنانه ۲۲۰ هزار سبد معیشتی شامل کالاهای اساسی بین نیازمندان شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده و البته این امر ادامه نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یش از ۶۰ هزار خانوده و صنوف آسیب دیده از کرونا در استان سمنان در ابتدای شیوع کرونا شناسایی شد که در مرحله اول رزمایش رفتار مومنانه ۸۰ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است، تاکید داشت: حمایت از اقشار آسیب دیده کرونایی رویکرد مهم بسیج و سپاه در ایام کرونا بوده است.