بجنورد- مسئول کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی از اجرای ۱۰۰ برنامه محوری با موضوعات مختلف در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی مهرپویان پیش از ظهر امروز در نشست خبری ویژه دهه فجر که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر برنامه عمامه گذاری ۱۲ نفر از طلاب استان با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان، آیت الله عاملی برگزار خواهد شد.

مسئول کارگروه حوزه و روحانیت ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در این ایام مدرسه‌ای در شهرستان فاروج که ساخت آن از سال ۹۷ آغاز شده بود، افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ۵ مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، یادآور شد: در دهه فجر امسال برنامه‌هایی برای تبیین گام دوم انقلاب با عنوان «آمریکا منفی ۲۰» و «ایران ۲۰» با همکاری دانشگاه امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهرپویان در انتها گفت: در حوزه بانوان استان نیز برنامه کرسی آزاداندیشی و نقش زنان در انقلاب با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست سرهنگ حمید معین، مسئول کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی گفت: بسیج استان همزمان با ایام الله دهه فجر، زمینه آزادی ۳۵ نفر از محکومان جرایم غیرعمد مالی را فراهم می‌کند.

وی افزود: همچنین به این مناسبت بسیج همانند سال‌های گذشته گروه‌های جهادی را به مناطق محروم استان اعزام کرده و خدمات درمانی رایگان را به ساکنان این مناطق ارائه خواهد کرد.

معین با اشاره به افتتاح ۱۲ طرح در دهه فجر گفت: افتتاح درمانگاه بسیج در ساختمانی استیجاری در شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و کلنگ زنی ساخت ساختمان آن، افتتاح سالن ورزشی در شهرستان گرمه و چهار مدرسه در شیروان و اسفراین با عنوان طرح کرامت از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری بسیج است.

معاون فرمانده سپاه خراسان شمالی بیان داشت: همچنین در این ایام قنات روستای «گزکوه» و پروژه آبرسانی به روستای «قزل حصار» شیروان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به بهره برداری از سه واحد مسکونی در شهر مایوان فاروج افزود: در این شهر یک پایگاه بسیج و خانه عالم نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سرهنگ معین با اشاره به توزیع ۱۲ هزار وعده غذای گرم در خراسان شمالی گفت: این ۱۲ هزار وعده، با همکاری ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، بسیج دانشجویی و نهادهای حمایتی استان تهیه می‌شود.

مسئول کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر در خراسان شمالی با بیان اینکه کارگروه بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر بیشترین برنامه‌ها را خواهد داشت، یادآور شد: در ایام الله دهه فجر این کارگروه بیش از ۱۹ هزار برنامه ذیل ۱۰۰ برنامه محوری اجرا خواهد کرد.