مشهد - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نزاجا با بیان اینکه ارتش از همان ابتدای انقلاب در کنار مردم و امام(ره) بود گفت: در زمین، آسمان و دریا آماده حفاظت از کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم رضا آذریان ظهر شنبه در نشست خبری با موضوع دستاوردها و برنامه‌های یگان‌های ارتش در طول انقلاب اسلامی، که در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا برگزار شد با اشاره به مدارک و مستندات موجود در کتابخانه ملی گفت: طبق این اسناد ارتش در پیروز انقلاب نقش داشته است.

وی به وجود رابطه خوب امام خمینی (ره) با بدنه ارتش اشاره و اظهار کرد: وجود شهدای والا مقامی مانند شهید صیاد شیرازی، شهید نامجو، شهید قرنی، شهید فلاحی و شهید نامجو نشان دهند بدنه ارتش به رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به جریان ورود امام خمینی (ره) به کشور اشاره و بیان کرد: روزی که حضرت امام (ره) پس از مدت‌ها تبعید و دوری وارد کشور شدند از همان ابتدا تا جمع عظیم مردم در بهشت زهرا (س) جان برکفان ارتش را در کنار خودشان داشتند.

وی با بیان اینکه به تعبیر ما ارتشی‌ها، کمر رژیم طاغوت در ۱۹ بهمن ماه ۵۷ شکست گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی با تدابیر امام خمینی (ره)، مردم و ارتش به پیروزی رسید.

امیر آذریان با یادآوری شورش ضد انقلاب در گنبد بیان کرد: در اوایل انقلاب تفکراتی وجود داشت که می‌گفت ارتش منحل شود اما ارتش به عنوان تنها نیروی مسلح آن زمان توانست منافقان و دشمنان ملت را سرکوب کند.

وی گفت: منافع در خطر افتاده آمریکا و نظام استکبار خیلی دوست داشت تا ارتش نابود شود اما ارتش با تمام توان و نثار شهدای بزرگی در کشور و از جمله در گنبد و کردستان، مانع دست درازی دشمن به کشور شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا به وجود انواع سامانه‌های پیشرفته موشکی در ارتش جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: امروز ارتش متشکل از نیروهای متدین و انقلابی است که در کنار سایر نیروهای مسلح از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور محافظت می‌کند.

وی به حضور همه جانبه ارتش در کنار مردم اشاره و بیان کرد: در شرایط مختلف از جمله در دوران شیوع ویروس کرونا در کنار مردم حضور داشته‌ایم و همواره آماده فداکاری برای ایران اسلامی و مردم هستیم.

امیر آذریان به بحث تبدیل زندان ساواک به موزه نیز اشاره و انجام این طرح را به نظر مقامات مسئول در مرکز ارجاع داد.