گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اجرای ۳۰۰ برنامه فرهنگی و مذهبی طی دهه فجر در استان خبر داد و گفت: یکی از این برنامه ها پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ویژه مادران است.

حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: اداره کل اوقاف مجری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ملی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ برنامه ملی، فرهنگی و مذهبیطی دهه فجر در سطح گلستان برنامه ریزی شده که در اماکن مذهبی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: برنامه ها شامل کرسی های تلاوت قرآن با حضور قاریان ملی و استانی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، اهدای بسته های بهداشتی و مواد غذایی است که مورد اخیر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی فرد ادامه داد: در شهرستان‌هایی که ظرفیت وجود داشته و شرایط کرونا اجازه دهد با رعایت دستورالعمل ها برنامه حضوری خواهیم داشت و در سایر شهرستان ها که وضعیت آنها نارنجی یا قرمز است برنامه ها به صورت مجازی و پخش از شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها، برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا (س)، برگزاری مسابقات پیامکی ویژه بانوان، جشن ولادت امام محمد باقر (ع)، نشست های بصیرتی و تبیین گام دوم انقلاب، پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ویژه مادران به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) در گنبدکاووس است.