قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۰۰ بنای غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز ۴۰۰ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین تخریب شده است، اظهار کرد: این تعداد از بناها با احکام قضائی مورد قلع‌وقمع قرار گرفته است ۳۲۰ مورد آن متعلق به ۶ ماهه دوم سال جاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ مورد حکم در حوزه تبصره ۲ ماده ۱۰ صورت گرفته است افزود: مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی یکی از موضوعاتی است که در اولویت سازمان قرار دارد.

خمسه در ادامه به عملکرد تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت و عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری کارشناسان بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مکانیزاسیون جذب شده و تاکنون ۶۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تا پایان سال جاری تأکید کرد و گفت: طرح‌های که تسهیلات گرفته‌اند باید هر چه سریع‌تر افتتاح و به بهره‌برداری برسند و رصد و نظارت بر این طرح‌ها بر عهده مدیران سازمانی است.

خمسه خاطرنشان کرد: تمامی مدیران ستادی و شهرستانی باید اسناد اعتبارات سازمان را تا ۲۸ اسفند تعیین تکلیف کنند تا بتوانیم از نتایج آن به نحو مناسب بهره‌برداری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: ازآنجایی‌که برای اجرای طرح‌های آب‌وخاک نیازمند اعتبارات هستیم مدیر آب‌وخاک باید پیگیر جذب اعتبارات به استان باشد و این موضوع را پیگیری کند.