رئیس جمهور عراق در جریان دیدار با مشاور امنیت ملی این کشور بر لزوم برطرف ساختن شکاف های امنیتی و اطلاعاتی در عراق تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز یکشنبه با «برهم صالح» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در خصوص آخرین تحولات امنیتی عراق بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، الاعرجی و صالح در این دیدار درباره انفجارهای دوگانه در میدان الطیران بغداد و نیز حملات تروریستی به حشد شعبی در استان صلاح الدین گفتگو کردند. برهم صالح در این دیدار خواستار تشدید فشارهای امنیتی و اطلاعاتی بر تکفیریها شد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار خطاب به مشاور امنیت ملی عراق اظهار داشت: لازم است که شکاف های امنیتی و اطلاعاتی در سراسر عراق برطرف شده و فشارها بر تکفیریها به منظور خلع سلاح آنها تشدید شود.

گفتنی است، برخی حوادث امنیتی در عراق طی روزهای اخیر موجب شد تا سران احزاب و جریان های سیاسی خواستار پُر کردن شکاف های امنیتی و اطلاعاتی در این کشور شوند. کارشناسان بر این باورند که آمریکایی ها با هدف افزایش نیروهای خود در عراق، به دنبال ایجاد خلأ امنیتی در این کشور هستند.