کرمانشاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اشتغالزایی هزار و ۴۱۱ نفر با افتتاح و بهره برداری پروژه‌های صنعتی دهه فجر در استان کرمانشاه خبر داد.

محسن دارابی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پروژه‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: ۸۳ پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۴۱۱ نفر در ایام الله دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی ۱۱۰ میلیون یورویی سال گذشته در حوزه صنعت و معدن افزود: در سال گذشته ۱۳ درصد سهم کل سرمایه گذاری خارجی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به جذب ۹۲ میلیون یورویی سرمایه گذاری خارجی در سال جاری تصریح کرد: امسال رتبه چهارم کشور و ۱۱ درصد سهم کل مربوط به استان کرمانشاه بوده که گام مؤثری در جهت تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری و افزایش اشتغالزایی در استان است.

دارابی تصریح کرد: یکی از بزرگترین پروژه‌های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر غرب کارتن بوده و در آذرماه سال جاری پروژه بزرگ قوطی سازی سینا با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰۰ نفری افتتاح شد.

گفتنی است که ۳۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان امسال به چرخه تولید برگشته و زمینه اشتغال ۶۲۹ نفر فراهم شود.