سرپرست مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ازبرنامه مراکز مشاوره دانشجویی برای آماده سازی دانشجویان برای زندگی در شرایط بحران کرونا و در مرحله دوم زندگی عادی خبرداد.

مجید صفارنیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه مراکز مشاوره دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: در مرحله اول مراکز مشاوره دانشجویی باید تلاش کنند با کاهش استرس دانشجو، آرام سازی دانشجو، مقابله با بحران پاندمی کرونا در واقع دانشجو را برای زندگی با شرایط بحران آماده کنند.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره دانشجویی تا تیرماه باید برنامه مداخله در بحران خود را با لحاظ کردن شرایط حاضر تدوین و اجرا کنند، ادامه داد: مرحله دوم از مهر سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد که امیدواریم تا آن زمان کرونا فروکش کرده و به حداقل خود برسد و مردم زندگی عادی خود را آغاز کنند، در این مرحله تلاش می‌کنیم دانشجویان را برای زندگی عادی و اثراتی که کرونا می‌تواند در زندگی عادی آنها داشته باشد آماده کنیم و میزان سازگاری دانشجویان را با آن زندگی جدید بهتر کنیم.

سرپرست مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان افزود: به طور حتم پاندمی کرونا تبعات روانشناختی نیز ایجاد کرده است. اگر فردی افسرده باشد، ممکن است خشونت و یا غمگینی وی در دانشگاه افزایش یابد، قطعاً حل مشکلاتی نظیر موارد مذکور نیازمند مداخلات روانشناسی است.