خروج ناو هواپیمابر «نیمیتز» آمریکا از خلیج فارس واکنش مشاور سابق ولیعهد ابوظبی را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی از خروج ناو هواپیمابر نیمیتز متعلق به آمریکا از خلیج فارس انتقاد کرد.

«عبدالخالق عبدالله»، استاد دانشگاه، تحلیلگر و مشاور سابق ولیعهد ابوظبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به دستور وزیر دفاع جدید آمریکا برای خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از آب‌های خلیج فارس، نوشت: اگر این اقدام نظامی از پیش برنامه‌ریزی شده برای تنش زدایی در منطقه باشد، بسیار خوب؛ اما اگر این تصمیم، سیاسی و در راستای شتافتن بایدن به سمت ایران، حامی تروریسم در دنیا باشد، تصمیمی اشتباه و حماقت سیاسی است.

این اظهارنظر مقام سابق اماراتی در حالی است که آمریکا اخیراً فروش تسلیحات نظامی از جمله جنگنده‌های اف -۳۵ به امارات را تعلیق کرد.

خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز روز دوشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «نیمیتز» پس از حضوری طولانی در آب‌های غرب آسیا به آمریکا بر می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک، «لوکاس تاملینسون» خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز در پیامی توئیتری اعلام کرد که نام هواپیمابر «نیمیتز» پس از ۱۰ ماه مأموریت به آمریکا باز می‌گردد.

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر مذکور قرار بود ۲ ماه قبل به آمریکا بازگردد؛ اما به دستور دونالد ترامپ ریس جمهور پیشین آمریکا و در راستای آنچه ارسال پیام به ایران ادعا شده بود، به مأموریت خود در غرب آسیا و اقیانوس هند ادامه داد.

این ناو هواپیمابر در حالی منطقه مذکور را ترک می‌کند که چندی پیش در جریان رزمایش موشکی بزرگ ایران، دست کم یک فروند موشک بالستیک ایرانی به ۱۰۰ مایلی محل استقرار آن در اقیانوس هند اصابت کرده بود.