اردبیل - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای ثمرین در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجید غریبانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای ثمرین همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور فرماندار اردبیل اظهار کرد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای ثمرین در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال احداث شده و در خدمت اهالی منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه پایگاه جاده‌ای ثمرین، شانزدهمین پایگاه اورژانس شهرستان اردبیل است، افزود: طبق استاندارد کشوری به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک پایگاه اورژانس نیاز هست که بر این اساس، اورژانس استان از این استاندارد پیشی گرفته و در بعضی مناطق، پایگاه اورژانس دوم و سوم نیز ایجاد شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط ۲۵۰ هزار تماس با اورژانس استان انجام شده که منجر به ۶۰ هزار مأموریت می‌شود، عنوان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا چهار هزار مأموریت اختصاصی برای بیماران کرونایی انجام شده که جا دارد از پرسنل تلاشگر اورژانس استان تشکر و قدردانی شود.