خرم‌آباد- این روزها محلات شهر خرم‌آباد میزبان برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و ورزشی هستند تا در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، شاهد دهه فجری مردمی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان باشیم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همزمان با فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان نیز برنامه‌های مختلفی را در سطح محلات، مساجد و… استان در دستور کار خود قرار داده است.

این روزها محلات خرم آباد، به خصوص محلات حاشیه نشین و همچنین مساجد سطح شهر به همت اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان و با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی و دفاتر تسهیلگری، میزبان جشن‌ها، برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و… هستند.

‬مساجد و محلات میزبان برنامه‌های دهه فجر تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام محمد علی‌نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد به برنامه‌های تبلیغات اسلامی لرستان در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش سیره فاطمی با موضوع مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی، برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن در شهرستان‌ها، برگزاری جشنواره مجازی «ندای فجر قرآنی» با موضوع تولید محتوای قرآنی و… از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی‌نیا با اشاره به فعالیت پنج پایگاه فرهنگی و اجتماعی در خرم آباد، تصریح کرد: این پایگاه‌ها در محلات حاشیه نشین «اسد آبادی»، «کوی علی آباد»، «پشت بازار»، «گل سفید»، «دره گرم غربی» و «فلک الدین» فعالیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه در محلات یاد شده، پنج جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی را برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: همچنین در ۱۰ مسجد محوری در ۱۰ نقطه از شهر، برنامه‌های مختلف، سخنرانی، مسابقات و… را خواهیم داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد، تاکید کرد: ما برنامه‌های شب‌های انقلاب را در ۱۰ مسجد محوری شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت.

محله «پشت بازار و درب دلاکان»

محله «پشت بازار و درب دلاکان» شهر خرم آباد این روزها میزبان برگزاری برنامه‌های مختلفی است که از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند، از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی.

آذین بندی درب مساجد، همایش بانوان و تجلیل از ۱۰ بانوی فعال فرهنگی و اجتماعی در سطح محله، برگزاری مسابقات ورزشی دارت، فوتسال، دال پلان، پیاده روی خانوادگی، المپیک ورزشی و… از جمله این برنامه‌ها است که در این محله حاشیه نشین شهر خرم آباد در حال برگزار هستند.

یکی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده در این محله، دیدار با خانواده شهدای این محله است که به صورت خودجوش از سوی مردم، معتمدین محله، روحانیون تبلیغات اسلامی لرستان و… صورت می‌گیرد.

محله اسدآبادی

یکی دیگر از محله‌های شهر خرم آباد، محله «اسدآبادی» است که این روزها میزبان برنامه‌های مختلفی بوده که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان و دستگاه‌های فرهنگی استان تدارک دیده شده‌اند.

برگزاری مسابقات دال پلان، فوتسال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، طناب زنی، دارت و… از جمله برنامه‌ها و مسابقات ورزشی است که برای جوانان و نوجوانان این محله شهر خرم آباد پیش بینی شده و در حال برگزاری هستند.

اما این محله میزبان برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی و قرآنی هم هست، برنامه‌هایی که شامل محفل انس با قرآن، حفظ قرآن، اذان، دعا، مناجات، شعر فاطمی، تواشیح، گروه سرود، نقاشی و… می‌شوند.

بانوان این محله نیز در مسابقه آشپزی و سفره آرایی شرکت می‌کنند، نشست معتمدین و ریش سفیدان محله و بیان خاطرات قبل و بعد از پیروزی انقلاب، دیدار با خانواده شهدا، برپایی غرفه انقلاب، کتاب خوانی و… نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این محله است.

محله علی آباد

محله «علی آباد» یکی دیگر از محله‌های حاشیه نشین شهر خرم آباد محسوب می‌شود که میزبان برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و هنری اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی است.

برای جوانان و نوجوانان این محله هم برنامه‌هایی از قبیل مسابقات دال پلان، تنیس روی میز، دارت، فوتبال و گل کوچک، و… در نظر گرفته شده است.

برگزاری جشنواره غذاها و مسابقه بهترین غذا برای بانوان محله، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در بین خانواده‌های مدنظر، ویزیت رایگان، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای محله و… از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این محله همزمان با ایام دهه فجر بوده که در حال برگزاری هستند.

برپایی ایستگاه صلواتی فاطمی، غرفه نقاشی و… نیز از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی لرستان در محله علی آباد است.

محله فلک الدین

محله «فلک الدین» نیز یکی دیگر از محله‌های حاشیه نشین شهر خرم آباد بوده که میزبان برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و… اداره تبلیغات اسلامی لرستان و…است.

این محله میزبان جشنواره فرهنگی و ورزشی فجر است و جوانان و نوجوانان استقبال خیلی خوبی از این جشنواره داشته‌اند و در مسابقات ورزشی و فرهنگی آن در رشته‌های مختلف حضوری چشم گیر دارند.

طناب زنی، فوتسال، تنیس روی میز، دال پلان و… از جمله برنامه‌ها و مسابقات ورزشی است که در محله فلک الدین شهر خرم آباد در حال برگزار هستند.

این محله میزبان مسابقات حفظ موضوعی قرآن، حفظ شعر، احکام روز، داستان نویسی، هنرهای دستی و… است و بانوان آن هم در جشنواره سفره آرایی و غذا شرکت می‌کنند.

محله دره گرم

یکی دیگر از محله‌های شهر خرم آباد که میزبان برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، ورزشی و… اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان و… بوده، محله» دره گرم» است، جوانان و نوجوانان این محله و همچنین بانوان آن از برنامه‌های این اداره کل و سایر دستگاه‌های فرهنگی که همزمان با ایام دهه فجر در حال برگزار هستند، استقبال بی نظیری داشته‌اند.

مسابقات تنیس روی میز، فوتبال دستی، دال پلان، طناب کشی، فوتسال، فوتبال، و… از جمله برنامه‌های ورزشی است که جوانان و نوجوانان محله دره گرم در آنها شرکت می‌کنند.

حفظ قرآن، اذان، نقاشی، احکام و… نیز از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی بوده که برای این محله در نظر گرفته شده است، برپایی ایستگاه صلواتی هم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای محله دره گرم است.