قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: عدالت طلبی و عدالت خواهی بیش از هر موضوع دیگری در طول تاریخ مردم را به دین جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عبدالکریم عابدینی در آئین اهدا ۲۹۶ فقره از اسناد غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان که صبح امروز در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید همه کتب آسمانی و پیامبران الهی یک هدف واحد داشتند و انگیزه آنها ایجاد روحیه عدالت خواهی و حق‌طلبی در بشر است.

وی ادامه داد: عدالت خواهی یک موضوع اساسی در فطرت انسان است و همه دستگاه الهی هم دست به دست هم داده تا توجه انسان را به عدالت جلب کند، این امر با زور و اجبار تحقق نمیابد بلکه عدالت خواهی با همکاری همه افرادی که به نوعی ابزار اثرگذار دارند باید به یک فرهنگ بدل شود.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: قرآن نمی‌گوید افراد وادار به عدالت خواهی شوند بلکه خودشان باید برای ادای عدالت پافشاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امروز در خصوص یکی از علل اصلی انقلاب مردم یعنی ایستادن در برابر ظلم حکومت پهلوی و مصادره اموال مردم و املاک آنها صحبت می‌کنیم ولی باید به این نکته هم پرداخته شود که قیمت کرامت و امنیت مردم که از آنها غصب شده بود چقدر است؟

وی تاکید کرد: ما برای بازپسگیری غارت‌ها جشن گرفتیم ولی باید سراغ غارت ارزش‌ها برویم و در خصوص آنها هم روشنگری و مطالبه کنیم.

این مسئول اذعان کرد: عدالت خواهی از انگیزه‌های اصلی حضور مردم در انقلاب بود، مردمی که حول محور انقلاب دور هم جمع شدند و تحمل ظلم نداشتند، همان طور که در آموزه دینی هم آمده ممکن است حکومتی با کفر باقی بماند ولی ظلم حتماً حکومت‌ها را سرنگون می‌کند.

عابدینی تصریح کرد: برای ورود به دین ابواب مختلفی از جمله مهربانی، علم، دانش و منطق و ابواب دیگر تعریف شده است ولی پر ترافیک ترین در برای ورود مردم به دین در طول تاریخ درب عدالت و عدالت خواهی بوده است.

وی تصریح کرد: امروز می‌خواهیم که حق مردم به آنها بازگردد و نباید فراموش کرد که ممکن است حقی قدیمی شود اما هرگز باطل نشده و از بین نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با نگاهی به وضعیت روز جامعه خاطرنشان کرد: ما با عدالت خواهی مردم انقلاب را آغاز کردیم، آیا توانستیم با همان آهنگ عدالت خواهانه ادامه دهیم؟ فاصله مردم و مسؤولین در تراز انقلاب اسلامی است؟ برخی‌ها از مردم، خدا، انقلاب و شهدا شرم نمی‌کنند و آرام آرام از واقعیت اسلام و انقلاب دور می‌شوند در حالی که مسئولین باید جاذبه‌های انقلاب باشند.