آبادان- رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همزمان با سراسر کشور، اولین واکسن کرونا به پرسنل بخش مراقبت‌های ویژه این شهرستان تزریق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله سلمان زاده ظهر امروز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: در این مرحله ۴۵ دوز واکسن دریافت شد و در مراحل بعدی نیز پرسنل سایر بخش‌های بهداشت و درمان این واکسن را تزریق می‌کنند و امید است که بتوان در مراحل بعدی تعداد بیشتری واکسن دریافت شود.

وی افزود: در قسمت‌های بعدی تعداد بیشتری واکسن وارد کشور می‌شود و قرار بر این است که در چند پارت هر دو هفته یک بار شاهد این ورود باشیم؛ ضمن اینکه در آینده نزدیک شاهد تولید واکسن داخلی و بومی خواهیم بود تا سایر افراد جامعه نیز واکسینه شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در مرحله بعد به احتمال افراد سالمند و یا دارای بیماری‌‎های زمینه‌ای واکسن را دریافت می‌کنند.

سلمان زاده یادآور شد: این روزها شاهد شیب تندی از ابتلاء به کووید ۱۹ را در جنوب غرب خوزستان هستیم و با توجه به اینکه بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان تکمیل شده است، از مردم درخواست می‌شود که با رعایت دستور العمل‌‎های بهداشتی از منزل خارج شوند.

وی گفت: درصد استفاده از ماسک در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان به زیر ۴۰ درصد رسید و این امر بسیار نگران‌کننده است و اگر این امر به همین منوال شرایط ادامه پیدا کند، پیک بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت.