سنندج- مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: از ۱۲ بهمن ماه طرح مایه کوبی رایگان تب برفکی در استان آغاز شده و تاکنون برای بیش از ۷۰۰ هزار دام سبک و سنگین انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: طرح ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین استان در نواحی روستایی علیه بیماری تب برفکی از ۱۲ بهمن با مشارکت ۴۰ اکیپ عملیاتی از بخش دولتی و غیر دولتی با حضور ۱۰۰ نفر دامپزشک آغاز شده است.

وی افزود: تعهد مایه‌کوبی دام سنگین در استان ۵۱ هزار و ۵۰۰ رأس است که تاکنون ۶۱ درصد آن یعنی ۳۱ هزار و ۳۷۷ رأس تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان اعلام کرد: تعهد دام سبک هم یک میلیون و ۱۶۵ هزار رأس است که تاکنون مایه کوبی ۵۵ درصد شامل ۶۳۴ هزار و ۹۵۹ رأس انجام گرفته است.

ورمقانی افزود: امسال اعتبار ویژه مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در این استان ۴۵ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش دارد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه کردستان تنها استانی بوده که این طرح در آن کاملاً رایگان است اضافه کرد: این عملیات به صورت رایگان و با پوشش نقاط محروم و دور افتاده روستایی، کانون و شعاع کانون‌های سال‌های گذشته، نقاط پُرخطر و پر جمعیت دامی در ۲۵ روز کاری انجام می‌شود.

ورمقانی افزود: سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان هزینه شد و با توجه به اینکه برای اجرای این طرح هزینه بسیار زیادی شده است از دامداران و روستاییان استان درخواست می‌شود همکاری لازم را با گروه‌های دامپزشکی داشته باشند.