سعیدی نژاد گفت: اگر امروز دغدغه مادری داریم باید به سمت الگویی که مقام معظم رهبری مشخص کرد حرکت کنیم یعنی «زنی که هم‌خانه و هم اجتماع را انتخاب می‌کند» و در هر دو حوزه مؤثر می باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدی نژاد «مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی» با بیان اینکه در جامعه ما، مقام «مادری» جایگاه ارزشمندی دارد و مادر همواره مورد احترام است اظهار داشت: معتقدم نباید اجازه بدهیم برخی در جامعه، انتخاب مادری را یک انتخاب نادرست و غیرعقلانی نشان دهند چرا که مهندسی این مفهوم در تهاجم فرهنگی غرب به ایران شکل گرفت و جریان‌هایی در کشور این فهم و گفتمان را پیگیری می‌کنند و هر حرکت مخالف آن را هم سرکوب می‌کند؛ مصداق آن‌هم دیوار نوشت میدان ولیعصر (عج) با عنوان «بر دامان بهشت» است که اعتراضات جدی را به‌صورت رسانه‌ای ایجاد کرد و درنهایت هم، آن دیوار نوشت برداشته شد.

وی ادامه داد: اینکه نقش مادری و ارزش‌های آن را فقط از منظر اخروی مورد توجه قرار دهیم، دیدگاه درستی نیست چراکه آخرت گرایی محض و نادیده گرفتن امور دنیوی، اندیشه مسیحیت است. امروز جامعه ما دنبال اندیشه‌ای است که نشان دهد خوشبختی دنیوی منافاتی با رستگاری اخروی ندارد البته این نگرش نشانه کمال خواهی است و در این میان یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی این است که این نقشه راه سعادت را با استخراج از دین و روایات به بهترین شکل و با زبان روز برای نسل جدید ترسیم کنند همچنین امروز باید نشان دهیم «مادری» یکی از بهترین انتخابات است که می‌تواند استعدادها و آرزوهای یک دختر را در پس نقش مادری، محقق سازد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر امروز دغدغه مادری داریم باید به سمت الگوی که مقام معظم رهبری مشخص کرد حرکت کنیم یعنی «زنی که هم‌خانه و هم اجتماع را انتخاب می‌کند» و در هر دو حوزه مؤثر بوده و عامل تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف غرب و نظام استکبار؛ از اینکه زن را در رقابت با مرد قرار می‌دهد و او را به‌عنوان یک ابزار جنسی معرفی می‌کند؛ از بین بردن «کانون خانواده» است، این در حالی است که بانوان به لحاظ فطری میل بیشتری به محاسن اخلاقی و تعالی روحی دارند. به‌عبارت‌دیگر، مثلاً حرص برای مال و شهرت در زنان کمتر از مردان است و این نشان می‌دهد که «زن قابلیت بالایی در جامعه سازی دارد»، یا اینکه زن عنصر دلسوزی است و این دلسوزی و پدیده مادری، زمینه حضور بانوان در برخی از مشاغل مانند معلمی و پرستاری را بیشتر فراهم کرده است.

سعیدی نژاد با اشاره به اینکه اگر زنان یک جامعه در جایگاه مادری خودشان نباشند آن جامعه کم‌کم متلاشی می‌شود و به لحاظ فرهنگی، ارزش‌ها و بایسته‌های خود را فراموش می‌کند و روزبه‌روز بیشتر در مسیر انحطاط قرار می‌گیرد یادآور شد: اگر غرب روی جایگاه مادری دست گذاشته به‌این‌علت است که مادران نقش مؤثری در تربیت و ارتقا نسل‌ها دارند و عدم توجه به نقش آفرینی مادران خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما باید در فضای گفتمان اسلامی نشان دهیم که «نقش مادری» بهترین انتخاب است چراکه «زن محور زندگی» است و برای جامعه زندگی ساز است. لذا معتقدم اگر زن از کانون خانواده با اجتماع ارتباط نگیرد همان عدم ارتباط باعث آسیب به خود و اجتماع می‌شود. در پس حضور زن در کانون خانواده و نسبت گیری او با افراد خانواده و اجتماع است که می‌تواند اثرگذاری پایدار و مؤثری در جامعه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه «زن، رهبر عواطف جامعه است» و زنی که به شکوفایی برسد می‌تواند جامعه را به بالندگی و نشاط برساند اظهار داشت: ما باید نشان دهیم که مادری یک راهبرد فطری برای دستیابی به تمام آرزوها و استعدادهای زن است و آرمان‌های ارزشمند و واقعی زن در پسِ این معادله است که به دست می‌آید.

به گفته سعیدی نژاد؛ «مادر» در این دنیا سهامدار دستاوردهای خانواده است و باید بزرگان جامعه و سلبریتی ها به این باور برسند که هرچه دارند از مادر است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با بیان اینکه باید تحلیل زنان کشور از فضای جامعه افزایش یابد گفت: ما در یک جامعه انقلابی زندگی می‌کنیم و در جامعه انقلابی نیز یکی از مهم‌ترین عناصر پیشرفت جامعه، «زنان» هستند چراکه زنان قدرت تمدن سازی، قدرت خلق و ایجاد دارند. بنابراین امروزه ما به جبهه‌ای از زنان احتیاج داریم که با نوع متفاوتی از «اندیشیدن» و «زیستن» همگام باشند چراکه در این فضا است که «فهم‌های دینی» باید معیار قرار بگیرند و «کلیشه‌ها» کنار گذاشته شوند.