گزینه ریاست فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فوتبال ملی در یک بحران بزرگ است، گفت: از اولویت‌های من صعود به جام جهانی و تغییر وضع موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب الدین عزیزی خادم درباره ورودش به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به رادیو تهران گفت: انتخابات این دوره اهمیت بیشتری دارد به چند دلیل. این انتخابات بعد از اصلاح اساسنامه برگزار می‌شود. سال‌ها شاهد این موضوع نبودیم. این نکته مهمی است که انتخابات را از دوره‌های قبل مجزا می‌کند. صاحب اساسنامه‌ای شده‌ایم که سند راهبردی در فوتبال است.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی، فوتبال ملی در یک بحران بزرگ است. عبور از این بحران نیازمند عزم ملی و صبوری است تا ان شاءالله سربلند از این برهه خارج شویم. نکته دیگر که اهمیت این انتخابات را بیشتر می‌کند، آزمون بزرگی برای تعهد به دموکراسی و حرکت در مدار قانون و عدالت است.

گزینه ریاست فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه‌های اقتصادی اش برای فوتبال یادآور شد: داریم در یک چارچوب حرکت می‌کنیم. برنامه انتخاباتی ما چند ضلعی است که یکی از ضلع‌های آن اقتصادی است. بنده و تیمم فوتبال ملی را دنبال می‌کنیم. گفتگوهای مفصلی انجام دادیم و واقعیت‌ها و فرصت‌ها و تهدیدها را بررسی کرده‌ایم. برنامه راهبردی را آماده کرده‌ایم که مباحث اقتصادی و اهداف و راهبردها در آن دیده شده است.

عزیزی خادم تصریح کرد: برنامه پیشنهادی من با افق چهارساله با رویکرد دانش بنیان و با هدف مدرن سازی فوتبال تدوین شده است. امید دارم این برنامه مورد پذیرش واقع شود. روی این برنامه کار شده است. در چند سال گذشته در فوتبال ملی برنامه‌ای نداشتیم. برنامه ما می‌تواند آرامش و رشد و شفافیت و عدالت و افتخار را به فوتبال بدهد.

وی گفت: کار برنامه ما به اتمام رسیده است. تحقق این اهداف برآمده از نظرسنجی و مطالبات ملی است. ضعف‌ها مورد مطالعه واقع شده است. برنامه ما قابلیت اجرا دارد و تمام حوزه‌های اقتصادی، فنی و ساختارهای مالی و شفافیت و پاسخگویی در آن دیده شده است. تحقق این اهداف نیازمند انسجام، هم افزایی، دلسوزی و مهمتر از همه صبر و توکل به خدا است. تلاشمان این است که قوانین فوتبال سالم و به روز را تدوین و عملیاتی کنیم و سرمایه اجتماعی را نه تنها برگردانیم بلکه ارتقا بدهیم.

گزینه ریاست فدراسیون فوتبال درباره تیم‌های پایه، فوتبال بانوان، فوتبال ساحلی و فوتسال و برنامه‌هایش گفت: برنامه ما جامع است که با آخرین روش‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است تا قابلیت اجرایی داشته باشد. چه در حوزه بانوان و چه در حوزه پایه و فوتسال کاملاً کار کارشناسی انجام شده است. برنامه به تنهایی اجرا نمی‌شود و برای آن نیاز به ابزار اجرایی دارد. فکر می‌کنم بالاترین رکن اصلی برنامه، نیروی انسانی با کیفیت است. این نیروی انسانی با کیفیت بر برنامه مقدم است. خودمان را ملزم دیدیم برای اجرای این هم نیروی انسانی با کیفیت تولید شود و در حوزه اجرا هم همین نیروی انسانی به عنوان نیروی محرکه حضور داشته باشند.

عزیزی خادم در پایان گفت: تغییر وضع موجود از اولویت‌های بنده است و امیدواریم با ایجاد تغییر در تمام حوزه‌ها که مطالبه افکار عمومی است، انجام بشود. اولویت دیگر صعود به جام جهانی است که مسئولیت بزرگ و خطیری است. تمام کاندیداها محترم هستند. این فرصت را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم در یک فضای اخلاقی با حفظ قواعد بازی برنامه‌هایمان را به مجمع ارائه بدهیم و مجمع هم تصمیم مبتنی بر انصاف بگیرد. ما در مقابل انتخاب خودمان را تسلیم می‌دانیم. هر تصمیمی مجمع بگیرد، خودمان را مکلف به اجرای آن می‌دانیم.