کرج - معاون کمیته امداد البرز گفت:مرکز نیکوکاری آتشگاه کرج بانام نبی اکرم (ص) و باهدف رفع مشکلات معیشتی نیازمندان و استفاده از ظرفیت‌های خیر و احسان نیکوکاران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا لشینی صبح چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز نیکوکاری دهیاری روستای آتشگاه کرج با نام نبی اکرم (ص) اظهار کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مرکز نیکوکاری در تعامل و هم‌افزایی با کمیته امداد امام (ره) البرز و با هدف رفع مشکلات معیشتی مددجویان و نیازمندان و ارائه خدمات متنوع در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، درمان، اشتغال و اعطای سبد کالا به محرومان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با استفاده از ظرفیت خیرین در راستای کمک به نیازمندان فعالیت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در البرز فعالیت می‌کنند که ۱۴۰ مرکز کار خود را در سال جاری آغاز کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز با بیان اینکه مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های مردمی توسعه خیر و احسان در تعامل و هم‌افزایی با کمیته امداد امام (ره) هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ درصد از کمک‌های بلاعوض به خانوارهای مورد حمایت کمیته امداد از محل مشارکت مردم نیکوکار در امور خیر تأمین می‌شود.

وی متذکر شد: خیران در طول سال می‌توانند علاوه بر کمک نقدی، حمایت‌های غیرنقدی در زمینه پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن شامل خرید، ساخت و ودیعه مسکن، کمک‌های درمانی، فرهنگی و تأمین جهیزیه محرومان را نیز عهده‌دار شوند.